تست شتاب و سرعت ب‌ام‌و M3 V10 در اتوبان + فیلم

ب‌ام‌و M3 از زمان معرفی نسل اول خود تاکنون پیشرانه‌های زیادی را به چشم دیده است. این خودرو در ابتدا با نیروگاه آهنین ۴ سیلندر کوچک معرفی و در ادامه با پیشرانه ۶ سیلندر خطی ارائه شد و نهایتاً هم پذیرای یک پیشرانه ۸ سیلندر شد.

تست شتاب و سرعت ب‌ام‌و M3 V10 در اتوبان + فیلم

به گزارش منیبان، با کم‌حجم سازی پیشرانه‌ها در عصر مدرن، M3 هرگز با پیشرانه ۸ سیلندر عرضه نشد و نسل کنونی که از پیشرانه ۶ سیلندر استفاده می‌کند احتمالاً در آینده هیبریدی شده و نهایتاً آماده آینده‌ای الکتریکی شود.

 

این مدل E46 کوپه‌ای که مشاهده می‌کنید کاملاً با عصر کنونی صنعت خودرو متفاوت بوده و پیشرانه آن تعویض گردیده است. در واقع نیروگاه ۶ سیلندر خودرو جای خود را به نیروگاه ۱۰ سیلندر ۵ لیتری تنفس طبیعی متعلق به M5 E60 داده است. این پیشرانه قدرت ۵۰۷ اسبی و گشتاور ۵۲۰ نیوتون متری دارد که نسبت به M3 استوک آن زمان کاملاً قوی‌تر شده است.

اما تغییرات M3 یاد شده به همین موارد ختم نمی‌شود. جدای از نصب پیشرانه قوی‌تر، متخصصان اتوسرویس پرو کار گیربکس را نیز تعویض کرده و بجای نمونه ۶ سیلندر دستی از گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه استفاده کرده است. احتمالاً این گیربکس از M3 E92 گرفته شده است.

این کوپه کاملاً ارتقا یافته در تست‌های سرعت و شتاب شرکت کرده و واقعاً هم عملکرد شگفت‌انگیزی داشته به گونه‌ای که سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت را نیز ثبت کرده است. سباستین فتل می‌گوید محدودیت‌های سرعت در اتوبان‌های آلمان محلی از اعراب ندارند و چنین ویدئوهایی نیز گفته‌های فتل را تائید می‌کنند.

پیشرانه ۱۰ سیلندر این خودرو در دورهای بالای ۸ هزار غرش جذابی داشته و راننده نیز به دنبال ثبت سرعت‌های بالاست. شاید این پکیج برای خودروهای دو نفره و سبک‌وزن خوب باشد اما خب ب‌ام‌و هرگز چنین محصولی را تولید نخواهد کرد.


ت ت
کدخبر: 43716 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها