طالبان این درخواست را از ایران دارد!+جزییات

شرکت ملی برق افغانستان در نظر دارد تا به منظور مقابله با بحران برق و خاموشی در این کشور از ایران برق وارد کند و در همین ارتباط توافق‌نامه‌ایی برای واردات ۱۰۰ مگاوات برق از ایران امضا کرده است.

طالبان این درخواست را از ایران دارد!+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از بیزنس اینسایدر، شرکت برشنا افغانستان این هفته قراردادی را برای خرید ۱۰۰ مگاوات برق از ایران امضاء کرد. برشنا می‌گوید که توافقنامه‌یی را با ایران امضا کرده است که بر اساس  آن ۱۰۰ مگاوات برق از ایران به افغانستان وارد می‌شود که این می‌تواند چالش‌های بی برقی را در استان‌های هرات، فراه و نیمروز تا اندازه‌ای حل کند.

حکمت الله نوروزی، سخنگوی شرکت برشنا گفت: «ما از ایران ۱۰۰ مگاوات برق می‌خریم که تا ولایت‌های فراه، نیمروز و هرات می‌رسد.»

این درحالی است که بدهی افغانستان به کشورهای همسایه بابت واردات برق در گذشته موجب خاموشی‌هایی در این کشور شده است. افغانستان بخش اعظم برق مصرفی خود را از کشورهای دیگر وارد می‌کند و بدهی فزاینده‌ای به کشورهای همسایه داشته است.

در ماه اکتبر وال استریت ژورنال گزارش داد که کابل در زمستان با خاموشی رو به رو خواهد شد. رئیس سابق شرکت برشنا که با به قدرت رسیدن طالبان از کشور گریخت، گفته بود که این کشور ۹۰ میلیون دلار به ازبکستان، تاجیکستان و ترکمنستان بدهی دارد.

در این حال قرارداد با ایران یک مسیر دیگر برای طالبان به منظور تضمین واردات برق است. یک سخنگوی برشنا گفته که واردات برق از ایران برای مناطق غربی متمرکز است.

پیش از این نیز مسئولان شرکت برشنا گفته بودند که نیازمندی کشور به برق سالانه ۸۵۰ مگاوات است که از این میان ۶۲۰ مگاوات آن را از کشورهای همسایه وارد می‌کنند و ۲۳۰ مگاوات دیگر را از منابع داخلی تامین می‌شود.


ت ت
کدخبر: 48772 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها