آمریکا؛

اسرائیل درباره مرگ سالمند فلسطینی توضیح دهد

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که از رژیم صهیونیستی خواسته درباره مرگ یک سالمند فلسطینی با تابعیت آمریکا پس از بازداشت در کرانه باختری توضیح دهد.

اسرائیل درباره مرگ سالمند فلسطینی توضیح دهد

به گزارش منیبان از سایت النشره، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که برای دریافت توضیحات رژیم صهیونیستی درباره مرگ یک سالمند آمریکایی فلسطینی‌الاصل پس از بازداشت در کرانه باختری با مقامات این رژیم تماس گرفته شده و در تماسی با خانواده این فلسطینی به آنها تسلیت گفت.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت در این رابطه نوشت، درخواست وزارت خارجه آمریکا تنها چند ساعت پس از فوت عمر اسعد، ۸۰ ساله از ساکنان روستای جلجلیا در کرانه باختری پس از بازداشت و ضرب و شتم او توسط گروهی از سربازان اسرائیلی مطرح شد.

فواد فظوم، رئیس شورای شهر روستای جلجلیا در کرانه باختری نیز اعلام کرد که اسعد در پی بازداشت و ضرب و شتم توسط سربازان ارتش اسرائیل جان خود را از دست داد، گروهی از این سربازان به روستا یورش آورده و اسعد را پس از ضرب و شتم دستبند زدند.

فظوم افزود: در ادامه سربازان اسرائیلی منزل اسعد را ترک کرده و او را در حالی که داخل خانه در حال ساختش روی زمین افتاده بود، رها کردند تا اینکه او جان باخت.

همچنین ماجرای فوت یک کودک فلسطینی از ساکنان نوار غزه در نتیجه عدم پذیرش او در یکی از بیمارستان‌های کرانه باختری موجب خشم فلسطینی‌ها شده و آنها تشکیل یک کمیته تحقیق در این رابطه و محاکمه عاملان آن را خواستار شدند.

بیمارستان النجاح شهر نابلس به دلیل برخی مشکلات مالی با وزارت بهداشت این کودک مبتلا به سرطان را پذیرش نکرد.

در حالی که وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد قصد دارد کمیته‌ای را برای تحقیق و بررسی این موضوع تشکیل دهد، بیمارستان دانشگاه النجاح این وزارتخانه را مسؤول مرگ این کودک دانسته و تاکید کرد خبرهای منتشر شده در خصوص این پرونده در شبکه‌های اجتماعی کاملا نادرست هستند.


ت ت
کدخبر: 60282 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها