پوتین:

حاضریم به رئیس جمهور سابق اوکراین پناهندگی سیاسی بدهیم

رئیس‌جمهور روسیه ادعا کرد به پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهور سابق اوکراین قول اعطای پناهندگی سیاسی به وی در صورت مواجهه‌اش با مشکلات را داده بود.

حاضریم به رئیس جمهور سابق اوکراین پناهندگی سیاسی بدهیم

به گزارش مُنیبان از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت: سابقا زمانی که پوروشنکو رئیس جمهور اوکراین بود، به او گفتم که اگر در آینده با مشکلاتی مواجه شود، روسیه آماده است به او پناهندگی سیاسی ارائه کند.

به گفته رئیس جمهور روسیه، "پوروشنکو در آن زمان در واکنش به این مساله کنایه آمیز صحبت کرد."

پوتین ادامه داد: اما امروز به رغم اختلاف نظرهای جدی ما در مورد این موضوع و در مورد مساله حل و فصل وضعیت در دونباس (منطقه جدایی طلب در شرق اوکراین)، می‌خواهم مجدداً بر پیشنهادات خود تأکید کنم.

پوتین گفت: من معتقدم که (پوروشنکو) اشتباهات زیادی مرتکب شد، اما آزار و اذیت او به عنوان یک مجرم دولتی، به نظر من در راستای "آرمان افراطی رهبران فعلی اوکراین برای موفقیت خود" اتفاق می‌افتد. ما آماده هستیم تا به افرادی مانند پوروشنکو پناهندگی بدهیم.

به گفته پوتین، پوروشنکو متهم به خیانت شده است.

رئیس جمهور روسیه اظهار کرد: "آنها از این صحبت می‌کنند که او توافقنامه‌های مینسک را امضا کرد. بله، او امضا کرد، چی شد؟ تمام کشور آن را پذیرفتند." او ادامه داد که شورای امنیت سازمان ملل بسته تدابیر مربوط به اجرای توافقات مینسک را تصویب کرده است.

او تاکید کرد: وقتی به (پوروشنکو) گفتم، می‌دانی، زمانی می‌رسد که ما حاضر خواهیم بود به تو پناهندگی سیاسی بدهیم شوخی نکردم. آن هم به دلیل نگرانی‌های انسانی این کار را می‌کنیم، به خاطر نگرانی‌های انسانی نه از این بابت که از سیاستهای او خوشمان می آید.

به گفته رئیس جمهور روسیه پوروشنکو "می دانست که این اتفاق خواهد افتاد."

پوتین خاطرنشان کرد: "و این اتفاق افتاد: او در حال حاضر در آنجا هدف تحقیقات قرار گرفته است."


ت ت
کدخبر: 65577 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها