خبر ویژه برای سالمندان!/ ماجرای یارانه جدید چیست؟+ شرایط دریافت

اعضای شورای شهر تهران در رابطه با پرداخت یارانه 200 هزارتومانی به این افراد و شرایط دریافت این یارانه توضیحاتی ارائه دادند.

خبر ویژه برای سالمندان!/ ماجرای یارانه جدید چیست؟+ شرایط دریافت

به گزارش منیبان؛ بیش از 20 میلیون نفر اسفندماه آخرین یارانه نقدی خود را دریافت کردند. نرخ جدید یارانه نقدی به زودی اعلام خواهد شد. افزایش صددرصدی یارانه نقدی دهک های پایین. از امسال یارانه نقدی هدفمند خواهد شد.

اعضای شورای شهر تهران استفساریه شهردار تهران در خصوص مصوبه دستورالعمل چگونگی ارائه خدمات و تسهیلات به سالمندان و نظام یکپارچه بلیط الکترونیک حمل و نقل عمومی شهر تهران را بررسی کردند. میثم مظفر عضو کمیسیون بودجه در این رابطه گفت: یک کمیته مشترک برای پاسخ به این استفساریه توسط کمیسیون حمل ونقل و حقوقی تشکیل شده و جمع‌بندی نهایی ما پاسخ به سه سوال بود.

او با بیان اینکه مصوبه نظام یک پارچه بلیط با دستورالعمل چگونگی ارائه خدمات به سالمندان مغایرت ندارد، گفت: همچنین افزایش سقف اعتبار کارت بلیط سالمندان از ۱۵۰ هزار تومان به ۲۰۰ هزار تومان تایید شد و ارائه خدمات به سالمندان از طریق سیستم یکپارچه بلیط الکترونیک خواهد بود.

به گزارش ایسنا، شفیعی معاون حمل و نقل نیز با بیان این که افزایشی سقف اعتبار کارت بلیط سالمندان از ۱۵۰ به ۲۰۰ هزارتومان خبر خوبی برای این افراد است، گفت: اما این اقدام بار مالی دارد و ما در متمم این بار مالی را لحاظ خواهیم کرد.

اعضای شورای شهر بررسی استفساریه شهردار تهران در خصوص مصوبه دستورالعمل چگونگی ارائه خدمات و تسهیلات به سالمندان و نظام یکپارچه بلیط الکترونیک حمل و نقل عمومی شهر تهران را با اتفاق آراء به تصویب رساندند.

 

زمان واریز یارانه فروردین ۱۴۰۱

به گزارش دیلی فوتبال و بنا بر اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها؛ یکصد و سی و چهارمین مرحله از یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی مربوط به فروردین ماه ، همراه با افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد بود.

 

یارانه فروردین ماه ۱۴۰۱ کی واریز میشود؟

گفتنی است، در پی شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران، دولت تصمیم گرفت در کنار حمایت از بنگاه های اقتصادی و افراد آسیب دیده، وام یک میلیون تومانی به حساب تمامی ۲۳ میلیون خانوار یارانه بگیر واریز کند.

با این تصمیم دولت در مجموع ۲۳ هزار میلیارد تومان وام به حساب یارانه بگیران واریز شد.

سازمان هدفمندی یارانه ها مقرر کرد اقساط تسهیلات یک میلیون تومانی از یارانه افراد کسر شود.

آغاز کسر اقساط این تسهیلات از تیرماه ۱۳۹۹ بود و فروردین ماه بیست و دومین قسط کسر خواهد شد.

 

مبلغ یارانه کدام خانوارها کم می شود؟

گفتنی است؛ مقرر شده هر ماه مبلغ ۳۵ هزار و ۱۰۰ تومان از سرجمع یارانه هر خانوار کسر شود.


ت ت
کدخبر: 76021 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها