واکنش جنجالی آمریکا به ورود روسیه به قضیه فلسطین/ پوتین با این اقدام اسرائیل را نگران کرد!

منابع مصری اعلام کردند، آمریکا می‌خواهد با مشارکت در حل تنش‌ها در اراضی فلسطینی راه را به روی روسیه برای به کارگیری این پرونده در جنگ با غرب ببندد.

به گزارش مُنیبان از روزنامه العربی الجدید، منابع مصری در دستگاه اطلاعات این کشور که از میانجیگری میان گروه‌های مقاومت فلسطین و اسرائیل آگاه هستند، اعلام کردند: مسئولان مصری اخیرا تماس‌هایی را از آمریکا برای ایفای نقش سرنوشت سازی در ممانعت از وخامت اوضاع در اراضی فلسطینی دریافت کردند.

این منابع اعلام کردند: آمریکا از میانجیگران عرب مثل مصر و قطر حمایت می‌کند چراکه می‌خواهد راه را به روی روسیه برای به کارگیری این پرونده در راستای جنگ با غرب ببندد.

به گفته منابع ورود روسیه به خط بحران در اراضی اشغالی با استقبال از هیئتی از حماس و اعلام آمادگی برای میزبانی از نشست‌های گروه‌های فلسطینی موجب نگرانی اسرائیل و آمریکا شده است.

موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی حماس جمعه اعلام کرد که هیئت حماس در مسکو تجاوزات اسرائیل در قدس و پیامدهای خطرناک آن و نقض‌ها در کرانه باختری و غزه را بررسی کرده است.

ابومرزوق سفر هیئت حماس را مفید دانست و گفت که در راستای تقویت مذاکرات و هماهنگی دوجانبه با دوستان روس است. در این دیدار بر مخالفت با یکجانبه‌گرایی آمریکا درباره تصمیمات بین المللی تأکید شد.

همچنین روزنامه الایام اعلام کرد که مسئولان سازمان اطلاعات مصر طی ساعات اخیر تماس‌های فشرده‌ای را برای توافق و آتش‌بس میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار کردند تا مانع از وخامت اوضاع امنیتی در منطقه شوند.

این روزنامه به نقل از منبعی در گروه‌های مقاومت اعلام کرد: توافق‌هایی که مسئولان مصری ظرف ۴۸ ساعت گذشته ارائه کردند شامل توقف یورش نیروهای اسرائیلی به مسجد الاقصی، بازگشایی گذرگاه‌ها، لغو مجازات‌های اخیر در ازای پایبندی گروه‌ها به عدم شلیک موشک‌ها از نوار غزه به اسرائیل و بازگشت اوضاع به قبل از ماه رمضان است.

این منبع اعلام کرد: هنوز توافقی درباره برخی از این پرونده‌ها نشده است و احتمالا به زودی این مسئله حل شود به ویژه اینکه اسرائیل خواهان توقف عملیات مسلحانه در کرانه باختری و اراضی ۴۸ است که گروه‌های فلسطینی اعلام کرده‌اند عملیات‌ها در این دو منطقه معمولا عملیات انفرادی و نتیجه واکنش به جنایت‌های اسرائیل در آنجا است و مادامی که اشغال کرانه باختری و جنایت‌های قتل و بازداشت و شهرک‌سازی ادامه دارد نمی‌تواند مانع این عملیات‌ها شود.

وی گفت: رسیدن به توافقی در این باره به ویژه بعد از موفقیت مصری‌ها در کنترل اوضاع امنیتی در غزه و عدم اتخاذ اقدام نظامی در واکنش به یورش به مسجد الاقصی ممکن بود.

این منبع دلیل عدم پاسخ نظامی از غزه به یورش اسرائیل به مسجد الاقصی را فشارهای سنگین مصری‌ها و قطری‌ها برای ممانعت از وقوع درگیری‌های جدید در ازای کاهش یورش به مسجد الاقصی دانست. گروه‌های فلسطینی بعد از تهدیدات اخیر اسرائیل به ترور رهبران مقاومت و السنوار به میانجیگران اعلام کردند که لطمه زدن به شخصیت‌های مقاومت فورا به جنگی منجر می‌شود که تنها به نوار غزه محدود نخواهد شد.

این منبع اعلام کرد: مقاومت در پاسخ به هرگونه عملیات تروری از سوی اسرائیل جدی است. ترور احمد الجعبری، فرمانده کل گردان‌های عزالدین القسام در سال ۲۰۱۲ منجر به جنگی هشت روزه شد.


ت ت
کدخبر: 81740 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها