ترس بزرگ اسکوچیچ از بازی با تیم های قدرتمند!

حملات به تیم ملی پس از اولین بازی دوستانه، شاید اسکوچیچ و فدراسیون را در انتخاب بازی‌های بعدی حساس‌تر کند.

ترس بزرگ اسکوچیچ از بازی با تیم های قدرتمند!

به گزارش منیبان تیم ملی بعد از مدت‌ها یک بازی دوستانه مقابل الجزایر برگزار کرد. بی‌برنامگی در اردو و لغو بازی‌هایی که قرار بود ایران انجام دهد، روحیه بازیکنان را پایین آورده بود. تیم ملی هم نمایش خوبی مقابل الجزایر نداشت تا نارضایتی عمومی به اوج برسد. پس از این شکست، فشارها روی دراگان اسکوچیچ افزایش پیدا کرد. به خصوص که مخالفان او این بار، علنی‌تر از همیشه خواهان اخراج سرمربی تیم ملی شدند. ایجاد این دو قطبی کمتر از 6 ماه مانده به شروع جام جهانی، شاید روی برنامه آماده‌سازی تیم ملی در راه جام جهانی تاثیرگذار باشد.

نگرانی از تکرار تاریخ

تیم ملی ایران، سابقه تغییر مربی در آستانه جام جهانی را دارد. تومیسلاو ایویچ، چند ماه مانده به جام جهانی 98 برکنار شد و جای خودش را به جلال طالبی داد. در آن زمان درباره اخراج ایویچ، شایعات زیادی مطرح شد اما دلیل رسمی، نتایج ضعیف او در بازی‌های دوستانه بود. ایویچ در آن زمان نسبت به فوتبال ایران، مربی بزرگتری محسوب می‌شد و با این حال، حکم اخراجش را پیش از جام جهانی دریافت کرد. اسکوچیچ، این امتیاز ایویچ را هم ندارد و افزایش فشارها روی او، می‌تواند باعث فاصله گرفتن از بازی‌های سخت تا زمان شروع جام جهانی شود.

عدم اطمینان

سرپرست فدراسیون فوتبال در ماه‌های اخیر، چند بار از اسکوچیچ حمایت کرده اما او، به زودی باید این پست را تحویل رئیس بعدی فدراسیون بدهد. علاوه بر این، فشار وزارت ورزش و سایر نهادهای ورزشی هم می‌تواند روی تصمیمات فدراسیون تاثیرگذار باشد. در این شرایط، هر باختی می‌تواند جایگاه افراد زیادی را در فدراسیون و نیمکت تیم ملی متزلزل کند. شرایطی بی‌ثبات، که تاثیرش را در روند آماده‌سازی تیم ملی و تصمیمات مهم فوتبال ایران می‌گذارد.

فرار از فشار

تیم ملی بخاطر شرایط ورزشی و غیر ورزشی، انتخاب‌های زیادی برای بازی‌های دوستانه تا جام جهانی ندارد. ماجرای اردوی کانادا، نشان داد تا چه حد برنامه تیم ملی می‌تواند دستخوش تغییر شود. ایران باید تا زمان شروع جام جهانی، باید مقابل تیم‌هایی که خصوصیات فنی شبیه انگلیس، آمریکا و ولز دارند قرار بگیرد. ایجاد فشار پس از هر بازی دوستانه اما، می‌تواند تیم ملی را به سمت حریفان ساده‌تر و کم‌دردسرتر بچرخاند. حریفانی که هماهنگی بازی با آن‌ها ساده‌تر و نتایج قابل قبول مقابل در برابرشان، تضمین شده است.


ت ت
کدخبر: 89871 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها