تهران چند دستگاه اتوبوس نیاز دارد؟

عضو شورای شهر تهران گفت: طبق آمار ۷۰۰۰ هزار دستگاه اتوبوس در سطح شهر نیاز داریم و ما در این شرایط با ۱۷۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در سطح شهر فاصله زیادی برای رفع کل مشکلات ناوگان اتوبوسرانی داریم.

تهران چند دستگاه اتوبوس نیاز دارد؟

به گزارش منیبان؛ سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در نود و هفتمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت نمایشگاه شهر آفتاب و لزوم انتقال نمایشگاه سئول به شهر آفتاب گفت: در نمایشگاه شهر آفتاب فضای بسیار مطلوب و استانداردی مطابق با نیازهای نمایشگاهی تدارک دیده شده.

او گفت: در جلسه‌ای که در محل شهر آفتاب فی ما بین بنده و برگذار کنندگان نمایشگاه کاشی و سرامیک برگزار شد به این نکته اشاره داشتند که در طول ۲۶ نمایشگاه قبلی هرگز نمایشگاهی با چنین کیفیت بالایی را مشاهده نکرده بودند.

او افزود: معاون اقتصادی وزارت خارجه هم در بازدیدی از نمایشگاه اعلام کرد که این نمایشگاه بسیار بی نظیر است و ویژگی‌های منحصر به فردی در شهر آفتاب وجود دارد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه زیرساخت‌های خوبی در نمایشگاه شهر آفتاب وجود دارد گفت: زیرساخت مناسب، تهویه، نظم، پرسنل آموزش دیده، استفاده از خدمات مترو و … از جمله مواردی است که این نمایشگاه را به بلوغ رسانده.

او با اشاره به وضعیت مناسب نمایشگاه نسبت به ۴ سال گذشته بیان کرد: از مدیریت نمایشگاه باید تشکر کنیم که نگذاشته‌اند این نمایشگاه مانند ۴ سال گذشته مخروبه شود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در نمایشگاه شهر افتاب برای تردد شهروندان ایستگاه مترو نیز داریم گفت: این موارد نشان دهنده این است که نمایشگاه شهر آفتاب بلوغ کافی برای برقراری و برگذاری بزرگترین نمایشگاه‌های کشور دارد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر بیان کرد: در این نمایشگاه موارد عمرانی مهمی نیز دیده شد که نیاز به رسیدگی دارد؛ رفع رمپ و روپ‌ها و… از جمله مواردی است که باید نسبت به اصلاح آن اقدام کرد و پیشنهاد میکنم در بودجه سال ۱۴۰۲ برای این موضوع تدبیری اندیشیده شود.

او ادامه داد: از بخش خصوصی به صورت سرمایه گذاری هم برای برطرف کردن مشکلات می‌توانیم استفاده کنیم.

تشکری هاشمی با اشاره به ورود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمویم گفت: از سال ۱۳۸۹ تاکنون سهمیه واگذاری اتوبوس از سوی دولت کاملا متوقف شده بود و هیچ واگذاری از سمت دولت به شهرداری را شاهد نبودیم و تمامی خریدهای انجام شده توسط خود شهرداری صورت می‌گرفت.

او افزود: بعد از وقفه ۱۲ ساله شاهد بودیم الگوهای گذشته مورد توجه مدیریت شهری قرار گرفته و با پیگیری های مستمر از سوی شهرداری تهران مانند معاونت مالی، معاونت حمل و نقل و شرکت واحد برای اتوبوس‌ها دوباره یارانه تعلق گرفت.

تشکری هاشمی ادامه داد: در مراسم روز گذشته ۲۰۰ دستگاه اتوبوس تک کابین به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران اضافه شد که این امر می تواند شروع مجددی باشد، اما باید توجه داشت این تعداد نمی تواند نیاز ناوگان عمومی ما را برطرف کند و طبق آمار ۷۰۰۰ هزار دستگاه اتوبوس در سطح شهر نیاز داریم و ما در این شرایط با ۱۷۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در سطح شهر فاصله زیادی برای رفع کل مشکلات ناوگان اتوبوسرانی داریم.

او گفت: در این واگذاری ۸۰ درصد از مبلغ قیمت اتوبوس ها به صورت یارانه‌ای پرداخت شد که این موضوع نیز نیازمند تقدیر و تشکر است، چراکه میتواند حمایت خوبی از مردم در مورد حمل و نقل عمومی کند. همچنین در این مراسم ۶۲ مینی بوس به ناوگان حمل و نقل شهر تهران اضافه شد، اما باید بدانیم تمامی مشکلات حوزه حمل و نقل با این تعداد مینی‌بوس تامین نخواهد شد و برای برخی معابر سطح شهر که امکان تردد اتوبوس وجود ندارد می تواند به عنوان یک بازو از آن استفاده کرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر بیان کرد: از معاونت حمل و نقل و ترافیک و شرکت واحد تقاضا دارم پیگیری‌هایی را به صورت متداوم تا رسیدن به سقف ۷۰۰۰ اتوبوس انجام دهند.


ت ت
کدخبر: 115408 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها