این مکمل‌ها را فقط با آب بخورید!

بیشتر ویتامین‌ها را می‌توانید در هر زمان از روز که می‌خواهید مصرف کنید. برای تاثیر گذاری و جذب بیشتر بهتر است به نوع محلول بودن ویتامین توجه کنید.

این مکمل‌ها را فقط با آب بخورید!

به گزارش منیبان؛ در صورت رعایت سبک درست در رژیم غذایی، بدن می‌تواند از طریق همین راه  مواد مغذی را جذب کند. بااین‌حال برخی از افراد برای تامین مواد مغذی بدن نیاز به مصرف مکمل‌های غذایی دارند. نحوه و زمان مصرف این مکمل‌ها در جذب آن‌ها تاثیر بسیاری دارد. بدن برای عملکرد صحیح به ۱۳ ویتامین نیاز دارد. از این ۱۳ ویتامین ضروری، ۹ ویتامین محلول در آب و ۴ ویتامین محلول در چربی هستند.

معرفی ویتامین های محلول در آب

برای جذب بیشتر و بهتر این نوع از ویتامین‌ها نیازی نیست مکمل‌های آنان را با غذا میل کنید. همان‌طور که از اسم این گروه مشخص است این ویتامین‌ها به‌راحتی در آب حل می‌شوند و جذب بدن می‌گردد.

ویتامین های محلول در آب

در ادامه با ۹ ویتامین محلول در آب آشنا می‌شوید.

ویتامین C و ۸ عضو خانواده ویتامین B :

    B1 تیامین

     B2ریبوفلاوین

     B3نیاسین

     B5اسید پانتوتنیک

     B6پیریدوکسین

     B7بیوتین

     B9فولات

     B12کوبالامین

ویتامین های محلول در آب

یکی از مواردی که در مصرف این دسته از ویتامین‌ها باید توجه کنیم برنامه‌ریزی در مصرف آن است. این گروه از ویتامین‌ها به‌راحتی در بافت بدن ذخیره نمی‌شوند و از طریق آب اضافی بدن با ادرار دفع می‌شوند. در نتیجه باید این گروه از ویتامین‌ها را به‌صورت مرتب و روزانه مصرف کرد.

ویتامین C

این ویتامین یک آنتی‌اکسیدان قوی است. ویتامین C برای سلامت عمومی بدن، ایمنی و همچنین سنتز کلاژن و انتقال‌دهنده‌های عصب موردنیاز است. انواع مختلف مکمل‌های این ویتامین را می‌توانید در هر زمانی که دوست دارید، با غذا یا بدون غذا مصرف کنید. البته اگر مکمل ویتامین C شما از نوع اسید اسکوربیک باشد بهتر است همراه غذا میل کنید. این کار باعث جلوگیری از عوارض این نوع ویتامین بر روی گوارش که ناشی از اسیدیته بالای آن است می‌شود.

ویتامین‌های گروه B

این گروه از ویتامین‌ها را می‌توانید به‌صورت جداگانه و یا به‌عنوان مکمل‌های B کمپلکس که هر ۸ ویتامین B را دارا هستند مصرف کنید. این گروه از ویتامین‌ها شبیه به ویتامین C هستند. این ویتامین‌ها به دلیل نقش مهمی که در متابولیسم مواد مغذی و تولید انرژی دارند بهتر است در صبح مصرف شوند.

متخصصین به افرادی که به کمبود ویتامین B دچار هستند توصیه می‌کنند مکمل‌های خود را در صبح و با معده خالی مصرف کنند.


ت ت
کدخبر: 126162 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها