شروع موج جدید بارش‌ها در کشور

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

شروع موج جدید بارش‌ها در کشور

به گزارش منیبان؛ کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، شمال فارس، گیلان، غرب مازندران، شمال بوشهر و خوزستان بارش پراکنده باران را انتظار داریم که گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد خواهد بود.

او ادامه داد: فردا هم مناطقی از نیمه غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل خزر و شمال شرق کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهند داشت.

رفیعی بیان کرد: همین شرایط جوی را روز یکشنبه در مناطقی از مرکز، غرب، جنوب غرب، شمال غرب، سواحل دریای خزر و همین طور دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌ها و ارتفاعات جنوبی البرز، مناطق شرق و شمال شرق خواهیم داشت. از روز شنبه تا اواسط هفته آینده با توجه به شمالی شدن جریانات دمای هوا در سواحل خزر و شمال غرب کشور بین شش تا دوازده درجه کاهش پیدا می‌کند.

به گفته این کارشناس هواشناسی آب‌های دریای خزر و نیمه شمالی خلیج فارس هم از بعدازظهر امروز تا روز یکشنبه مواج خواهند بود.

رفیعی اظهار کرد: از امروز تا روز یکشنبه در مناطق غرب و جنوب غرب و همچنین جنوب شرق کشور با توجه به وزش باد شدید احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا هم وجود دارد.


ت ت
کدخبر: 13371 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها