بهترین مدل خوابیدن برای بدن کدام است؟

درست خوابیدن باعث می‌شود فشار کمتری به معده و دیگر اعضای بدنتان بیاید و همچنین موجب خوابی راحت و چروک پوستی کمتر می‌شود.

بهترین مدل خوابیدن برای بدن کدام است؟

به گزارش منیبان؛ امروزه بسیاری از افراد از کمردرد یا زانو و گردن درد شکایت دارند و اغلب ریشه اصلی مشکل خود را نمی‌دانند. اغلب این مشکلات به نحوه خوابیدن و درست قرار گرفتن در محل خواب ارتباط دارد. خواب خوب برای سلامت ضروری است و حالت خواب خوب می‌تواند منجر به خواب بهتر و کاهش علائم درد مفاصل و عضلات شود. حفظ سه منحنی ستون فقرات در خواب که بتواند فشار کمی روی مفاصل بدن داشته باشد، مهم است.

خوابیدن به پشت

تحقیقات نشان داده‌اند که بهترین حالت خواب به پشت است. در این موقعیت سر به خوبی استراحت می‌کند و وزن بدن به طور مساوی توزیع می‌شود. با اضافه کردن بالشی زیر زانوهایتان به هنگام خواب، می‌توانید تنش را از ستون فقرات کمری کاهش دهید و باعث خواب راحت‌تری شود. خوابیدن به پشت می‌تواند به برگشت اسید کمک کند. باید مراقب باشید! این مدل خوابیدن می‌تواند نفس کشیدن را سخت کند و بلندتر خرناس بکشید.

خواب

خوابیدن ایده آل

اگر دوست دارید به پهلو بخوابید, توصیه می‌شود سمت چپ را انتخاب کنید. خوابیدن به سمت چپ فشار بر رگ‌های خونی بازگشتی را به قلب به حداقل می‌رساند.

این کار امکان گردش بهتری را فراهم می‌کند که می‌تواند به کاهش ورم پا و کاهش کشش عضلات و مفاصل کمک کند. قرار دادن یک بالش بین زانوها هنگام خوابیدن به پهلو می‌تواند به حفظ شکل باسن و کمر و توزیع وزن کمک کند.

خوابیدن

به سمت راست و به سمت چپ

پهلویی که رو به آن می‌خوابید نیز می‌تواند نقشی در سلامت شما ایفا کند. خوابیدن به سمت راست باعث بدتر شدن سوزش سردل می‌شود با این حال, خوابیدن به سمت چپ می‌تواند باعث ایجاد فشار بر اندام‌های داخلی مثل کبد, ریه‌ها و معده و همچنین کاهش برگشت اسید شود. توصیه می‌شود زنان باردار به سمت چپ خود برای جریان خون بهینه بخوابند.

ت ت
کدخبر: 138837 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها