این ویلای نامرئی در تهران همه را حیرت زده کرد/ عکس

ویلای زیرزمینی روستای امامه می تواند الگویی برای ساخت خانه های ییلاقی باشد. با وجود زیرساخت های نسبتا وسیع، این ویلا به دلیل طراحی کمترین تاثیر را بر چشم انداز سبز اطراف دارد.

این ویلای نامرئی در تهران همه را حیرت زده کرد/ عکس

 به گزارش منیبان به نقل از پی ام آپ ،ویلای زیرزمینی روستای امامه شاید الگویی برای ساخت خانه های ییلاقی باشد; با وجود زیرساخت های نسبتا وسیع، این ویلا به دلیل طراحی کمترین تاثیر را بر چشم انداز سبز اطراف دارد. وقتی از بیرون به این ویلا نگاه می کنید تقریبا چیزی جز شیب تپه نمی بینید.

یک شرکت معماری ایرانی به تازگی پروژه ساخت یک ویلای زیرزمینی را در روستای امامه در شهرستان شمیران استان تهران به پایان رساند. ویژگی خاص این ویلا این است که در زیر زمین نسبتاً مخفی است به طوری که سقف ویلا تقریباً مشابه باغ است و با دیدن وجود ویلا به سختی می توان از بیرون آن را دید.

به گفته طراحان ویلا، این طرح پاسخی به فعالیت های سریع ساخت و ساز در این منطقه ویلا است که به طور فزاینده ای باعث تخریب فضاهای سبز و جایگزینی آن با ساختمان های دیگر می شود.

این ویلا در شیب طبیعی تپه ساخته شده است تا تقریبا هیچ تاثیر منفی بر چشم انداز نداشته باشد، با این حال به گونه ای طراحی شده است که مانند یک ویلای معمولی از نور خورشید و فضای باز بهره مند شود. این کار با ایجاد حیاط مرکزی در وسط سازه ویلا امکان پذیر شد.

در توضیحات شرکت معماری آمده است: «این روستا به باغ‌های گسترده‌اش معروف است، اما در سال‌های اخیر مشاوران املاک به آن هجوم آورده‌اند و با سوءاستفاده از خلأهای قانون، باغ‌ها را به سرعت به زمین‌های کوچکی تبدیل می‌کنند که می‌توان آن را به فروش رساند و ویلا ساخت. “

اما ویلای زیرزمین با نفوذ به عمق زمین و حفظ فضای سبز و چشم انداز، به عنوان یک پیشنهاد یا راه حل برای انطباق بنا و طبیعت عمل می کند.

فضای ویلای زیرزمینی با شکل پنج ضلعی و حیاط مرکزی به قسمت‌های مختلفی تقسیم می‌شود که یکی برای اتاق نشیمن و غذاخوری، یکی برای اتاق خواب و دیگری برای اتاق‌های کار و استخر است.


ت ت
کدخبر: 179276 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها