تنها نیم ساعت برای "آرتروز زانو" وقت بگذارید

افراد با نیم ساعت دویدن در طول هفته هرگز دچار آرتروز زانو نمی‌شوند.

تنها نیم ساعت برای "آرتروز زانو" وقت بگذارید

به گزارش منیبان، غضروف در مفصل نقش تحمل کننده فشار را برعهده دارد و فشاری که قرار است به مفصل وارد شود تا حد زیادی توسط غضروف مهار می‌شود و فرد در هنگام حرکت های مختلف فشاری احساس نمی‌کند.

 با افزایش سن به ویژه در افراد با وزن بالا غضروف به تدریج تخریب می‌شود و بیماری آرتروز رخ می دهد که شایعترین نوع آن «آرتروز زانو» است.

از جمله مهمترین دلایل در ایجاد آرتروز زانو ؛ وزن بالا، استفاده بسیار زیاد از پله و خم کردن زانو هنگام نشستن روی زمین است که موجب شده فشار منفی به مفصل زانو بیشتر شده و در نتیجه فشار منفی بیشتری به غضروفِ مفصل وارد شده و درنتیجه تخریب غضروف سریعتر اتفاق می افتد.

با فعالیت و تحرک بسیار، غضروفِ مفصل به شکل مداوم تحت فشار است و همین فشارهای مستمر موجب نفوذ مایع مفصلی به داخل غضروف می‌شود. این مایع نقش تغذیه‌ای برای غضروف داشته و در نتیجه با انجام ورزش غضرف فرد سالم تر بوده و رشد بهتری دارد.

افرادی که تحرک داشته و ورزش می‌کنند عضلات قویتری دارند و همین عضلات موجب کاهش فشار به مفصل می شود و درنتیجه غضروف سالم‌تر باقی می‌ماند.

تاثیر ورزش در پیشگیری از ابتلا به این بیماری به حدی است که افراد با نیم ساعت دویدن در طول هفته هرگز دچار آرتروز زانو نمی‌شوند.


ت ت
کدخبر: 21261 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها