مرگ دلخراش پنج نفر به دلیل شنا در نزدیکی سنگچین‌های ساحلی مازندران

رییس هیات نجات غریق استان مازندران با اشاره به هشدارهای مکرر مبنی بر خطرناک بودن شنا در نزدیکی سنگچین هایی که در سواحل دریای خزر وجود دارد، گفت که در تابستان امسال پنج نفر به دلیل شنا در همین مناطق جان خود را از دست دادند.

مرگ دلخراش پنج نفر به دلیل شنا در نزدیکی سنگچین‌های ساحلی مازندران

 

به گزارش منیبان؛ نقی کریمیان، رییس هیات نجات غریق استان مازندران گفت: وجود نقاط کور شنا یکی از دلایل بروز حادثه غریق در دریا است که سنگچین ها از جمله در بندر بابلسر، دریاکنار، خانه دریا و تنکابن و اسکله های بخش خصوصی از جمله این نقاط هستند که همواره باعث بروز حوادث تلخ برای افراد شده است. از مجموع ۲۹ نفر که تابستان امسال و در زمان اجرای طرح سالمسازی دریا جان خود را از دست دادند پنج نفر در نقاطی که سنگچین ها وجود داشت اقدام به شنا کردند و در همان نقاط کور که محل استقرار ناجیان غریق نیز نبود جان خود را از دست دادند.

رییس هیات نجات غریق مازندران گفت: در طول نوار ساحلی ۴۷۳ کیلومتری ساحل در مازندران و وجود ۷۲۰ نقطه حادثه خیز فقط هزار و ۴۰۰ نیروی ناجی غریق حضور دارند.

پنج نفر به دلیل شنا در سنگچین های ساحلی مازندران جان باختند

وی ادامه داد:‌ در حالیکه برای استخر شنای ۱۲ در ۲۵ متری چهار ناجی غریق حضور دارند این تعداد ناجی غریق در سواحل دریا جوابگو نیست و حتی در برخی مواقع در فاصله ۲ کیلومتری سواحل ناجی غریقی وجود ندارد.

منبع: ایرنا


ت ت
کدخبر: 241082 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها