خانواده های بیماران کرونایی برای دریافت این دارو اصرار نکنند!

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه خانواده بیماران کرونایی برای دریافت داروی «اکتمرا» (Actemra) اصرار نکنند، گفت: اکتمرا از جمله داروهایی است که اکنون برای بیماران بستری مبتلا به ویروس کرونا با درگیری بالای ریه تجویز می‌شود.

خانواده های بیماران کرونایی برای دریافت این دارو اصرار نکنند!

به گزارش منیبان؛ دکتر قباد محمدی گفت: برای تصمیم گیری در مورد استفاده از این دارو برای بیمار، چهار تن از متخصصان استان از طرف رییس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه تعیین شده اند که با تایید ۲ نفر از این افراد، دارو برای بیمار تجویز می‌شود.

وی افزود: در بسیاری موارد خانواده ها برای دریافت این دارو به متخصصان اصرار می کنند که باتوجه به عوارض بسیار شدید این دارو، تقاضا داریم تجویز این دارو را بر عهده کمیته ذکر شده بگذارند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: اصرار بیجا و دریافت این دارو برای بیمارانی که به‌ تشخیص متخصصان پیش گفته نیازی به آن ندارند، باوجود تحمیل مبلغ ۵۲ میلیون ریال به خانواده ها، منجر به مضرات و عوارض شدیدی برای این بیماران می‌شود.

حدود یک سال پیش خبر استفاده از داروی اکتمرا برای افرادی که دچار بیماری کرونا شده اند در فاز وخیم بیماری امیدهایی را برای درمان این بیماری ایجاد کرده است. امروزه این دارو به عنوان یکی از درمان های رسمی در فاز حاد بیماری کرونا شناخته شده و در ایران با نام تجاری «تمزیوا» تولید می‌شود.

 


ت ت
کدخبر: 37027 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها