نوع واکسن که به زنان باردار و شیرده ترزیق می‌شود، چیست؟

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تنها خانم‌های باردار و شیرده لازم است نوع مشخصی از واکسن را تزریق کنند و سایر افراد محدودیت در نوع واکسن دریافتی ندارند.

نوع واکسن که به زنان باردار و شیرده ترزیق می‌شود، چیست؟

به گزارش منیبان؛ فاطمه نوروزیان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان صبح امروز (۲۳ شهریورماه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه واکسن انتخابی برای زنان شیرده و باردار واکسن سینوفارم است، گفت: در حال حاضر در استان هرمزگان همانند سایر مناطق کشور سه نوع واکسن برکت، سینوفارم و آسترازنکا در حال تزریق هست.

او با بیان اینکه هیچ واکسنی ایمنی صد در صد ندارد، خاطرنشان کرد: توصیه ما به هرمزگانی‌های این است که هر نوع واکسنی در مراکز موجود بود را دریافت کنند و خیلی به نوع واکسن حساسیتی نداشته باشند چرا که هدف نهایی واکسیناسیون هر چه سریعتر درصد بالایی از جامعه است که از گردش بیشتر ویروس و شروع پیک‌های جدید جلوگیری خواهد کرد.

نوروزیان با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته با جانباختن ۸ نفر دیگر ازبیماران کرونایی در هرمزگان، شمار کل جانباختگان این بیماری در استان به دو هزار و ۲۹۴ نفر رسید، اظهار کرد: با بستری شدن ۱۳۰ نفر دیگر، شمار کل بستری‌های کرونا در استان به ۵۱۷ نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: اکنون ۱۱۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۲۳ نفر از آن‌ها وخیم است.


ت ت
کدخبر: 38317 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها