توصیه پلیس راهور به رانندگان در هوای بارانی

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا به رانندگان توصیه کرد با توجه به شرایط جوی و ریزش برف و باران در محورهای کشور و افزایش لغزندگی و نیز کاهش دید در هنگام بارندگی، از هرگونه افزایش سرعت غیرمجاز و حرکت های نامتعارف به هنگام سبقت و غیره خودداری کرده و مراقب سلامت خود و خانواده هایشان باشند.

توصیه پلیس راهور به رانندگان در هوای بارانی

به گزارش منیبان؛ سرهنگ عین الله جهانی، معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا با تاکید براینکه رانندگان برای عبور از مناطق کوهستانی لباس گرم و زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند، افزود: باتوجه به اینکه بارش باران و لغزنده بودن معابر درون و برون شهری، منجر به افزایش تصادفات و واژگونی ها شده است، لازم است رانندگان وسایل نقلیه، با احتیاط بیشتری رانندگی و دو موضوع اصلی شامل رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب را مد نظر قرار دهند.

او اظهار کرد: معمولاً اولین بارش در جاده ها، بدلیل وجود ضایعات و موادی از قبیل روغن و گازوئیل و غیره در سطح راه، لغزندگی بیشتری را در جاده ها ایجاد می‌کند.

سرهنگ جهانی ادامه داد: رانندگان توجه داشته باشند، هنگام بارش باران میدان دید راننده محدود می‌گردد و احتمال بروز تصادف به مراتب بالاتر می‌رود. از این رو لازم است تجهیزاتی مثل برف‌پاک‌کن، بخاری و غیره که نقص آن‌ها می‌تواند در دید راننده تاثیر گذار باشد، مورد بازبینی و در صورت نیاز رفع نقص قرار گیرند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه رانندگان در نظر داشته باشند با توجه به کاهش میدان دید، رانندگی در این آب و هوا نیازمند دقت بیشتری است، تصریح کرد: رانندگان به‌ طور ویژه سرعت مطمئنه را رعایت نموده و توجه کافی به جلو در زمان بارندگی را مد نظر داشته باشند  تا شاهد وقوع سوانح رانندگی نباشیم.

او گفت: در بارندگی، سرعت خودرو بایستی به مراتب کمتر از سرعت در راههای خشک باشد زیرا که سطح اصطکاک بین راه و لاستیک به حداقل می‌رسد. ضمناً  هنگامی که آب زیادی در سطح معابر جاری می‌شود، چنانچه با سرعت وارد آن شوید آب موجود میان لاستیک و جاده قرار گرفته و در این حالت خودرو بر روی لایه‌ای از آب حرکت می‌کند و بسیار خطرناک و احتمال خروج از راه و تصادف و واژگونی را افزایش می دهد.  

سرهنگ جهانی افزود: رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب با وسیله جلو در حین راننگی و همچنین پرهیز از سفرهای غیرضروری و اجتناب از سفر در شب بالاخص در محورهای کوهستانی و برفی، از توصیه های جدی پلیس راهور است.


ت ت
کدخبر: 47442 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها