کدام گیاهان مناسب استفاده در خانه است؟

نگهداری گل و گیاه در خانه علاوه بر این‌که یک فعالیت لذت‌بخش است، می‌تواند به تصفیه‌ی هوا و ایجاد طراوت و شادابی آدم‌ها کمک کند.

کدام گیاهان مناسب استفاده در خانه است؟

به گزارش منیبان؛ با توجه به افزایش جمعیت و افزایش آپارتمان نشینی یکی از مزیت‌های از دست رفته آپارتمان‌ها نبودن حیاط و باغچه است، اما اگر دوست دارید گیاهان را به خانه خود دعوت کنید، ولی جای خیلی کمی دارید، از فضای بالای سرتان یعنی سقف خانه استفاده کنید. چگونه؟ با آویزان کردن گیاهان آپارتمانی از سقف یا دیوار. اگر لبه‌ی کتابخانه، روی یخچال و جا‌های دیگر منزل و محل کارتان هنوز خالی است، یک گیاه آویز سبز و زیبا می‌تواند زیبایی منزل‌تان را تکمیل کند.

تقریبا می‌توانیم بگوییم که بیشتر گیاهان را می‌توانید به صورت آویز نگه دارید، اما تعدادی از گیاهان برای آویزشدن مناسب‌تر از بقیه هستند که ممکن است به خاطر شرایط آسان نگه‌داری یا شکل برگ‌های آن باشد.

گیاهان آویزی مناسب برای داخل آپارتمان

در این نوشتار ۱۳ گل آویزی مناسب برای استفاده در فضا‌های خالی محل زندگی و کارتان معرفی می‌کنیم تا از میان آن‌ها بتوانید مناسب‌ترین گیاه را انتخاب کنید.

۱- گیاهان هوازی (تیلاندسیا)

اگر فضای خیلی کمی دارید و دوست ندارید گیاهان با برگ‌های بزرگ را انتخاب کنید، گیاه هوازی را به عنوان یک انتخاب خوب درنظر بگیرید. مهم‌ترین تفاوت آن‌ها این است که بدون خاک رشد می‌کنند و مراقبت کمی لازم دارند. این گیاه رطوبت دوست است و لازم است برای آبیاری به آن آب را اسپری کنید. 

۱۳ گیاه آویزی زیبا برای منزل و محل کار

محل مناسب برای نگه‌داری: گیاه هوازی را در جایی آویزان کنید که نور کافی و غیرمستقیم داشته باشد و هوا در آن جریان داشته باشد. نزدیک پنجره یکی از محل‌های خوب برای نگه‌داری از گیاه هوازی است. ظرف نگه‌داری آن باید سوراخ داشته باشد تا جریان هوا به خوبی برقرار شود.

۲- سینگونیوم

هر برگ قلبی شکل سینگونیوم، روی یک ساقه قراردارد و به همین دلیل اگر ساقه بلند شود، برگ‌ها هم به صورت آویز خواهند شد.

۱۳ گیاه آویزی زیبا برای منزل و محل کار

این گیاه در رنگ‌های سبز، صورتی و زرشکی تیره موجود است. سینگونیوم یک گیاه مناسب برای آویزان کردن از سقف است.

۳- سرخس لانه پرنده

این گیاه به صورت طبیعی و در جنگل، زندگی وابسته به درختان دارد و برای تغذیه به گیاهان و درختان دیگر می‌چسبد. شکل برگ‌های این گیاه به مقدار نوری بستگی دارد که دریافت می‌کند. اگر مدت زیادی مقابل نور خورشید باشد، برگ‌هایش جمع می‌شود و اگر مدت کمی مقابل آن باشد برگ‌هایش صاف می‌گردد.

۱۳ گیاه آویزی زیبا برای منزل و محل کار

توصیه می‌کنیم که آن را مقابل نور زیاد نگذارید و بهتر است نور دریافتی آن کم باشد. این گیاه از جنگل‌های استوایی می‌آید پس رطوبت را بسیار دوست دارد.

محل مناسب برای آویزان‌کردن: محیط حمام و دستشویی برای این گیاه بسیار مناسب است و مقدار رطوبت مورد نیازش را تامین

۴- سرخس برگ شمشیری

این نوع سرخس زیبا هم مثل بقیه‌ی سرخس‌ها رطوبت دوست است، اما می‌تواند شرایط رطوبتی کم‌ تر را هم تحمل کند. برگ‌های بلند و زیبای سرخس وقتی که آویزان می‌شود به خوبی زیبایی‌ش را نشان می‌دهد.

این گیاه به خوبی هوا را تصفیه می‌کند و برای حیوانات سمی نیست. سرخس به آبیاری منظم نیاز دارد و نمی‌تواند خشکی خاک را تحمل کند. 

۱۳ گیاه آویزی زیبا برای منزل و محل کار

محل مناسب برای آویزان‌کردن: اتاق‌خواب، اتاق پذیرایی و محل‌های مرطوب مثل آشپزخانه و حمام اگر پنجره داشته‌باشند، برای سرخس بسیار مناسبند. آن را نزدیک به سقف آویزان نکنید و محلی را انتخاب کنید که جریان هوای مناسب وجود داشته باشد.

۵- آکالیف

این گیاه زیبا رشد سریعی دارد و اگر از آن مراقبت کافی صورت بگیرد، می‌تواند به آسانی رشد کند. این گیاه گل‌های قرمزرنگی دارد که بعد از مدتی داخل‌شان پر از تخم گل‌های بسیار ریز می‌شود. هرس کردن گیاه باعث می‌شود که شاخه‌های جدید تولید کند و به رشدش ادامه می‌دهد. اگر دوست‌دارید گیاه آپارتمانی گل‌دار در محل زندگی‌تان داشته باشید، تاج خروسی را فراموش نکنید.

۱۳ گیاه آویزی زیبا برای منزل و محل کار

محل مناسب برای نگه‌داری: این گیاه به نور متوسط و آبیاری کامل نیاز دارد. به دلیل عرض زیادش، آن را در محل‌های پررفت و آمد آویزان نکنید.

۶- پتوس

این گیاه زیبا با برگ‌های سبز و براقش یک آویز خوب به حساب می‌آید. پتوس از جمله گیاهان آپارتمانی محبوب است که به نور متوسط و کم نیاز دارد و به مراقبت چندانی احتیاج ندارد. پتوس به راحتی با قرار دادن شاخه در آب تکثیر می‌شود و برای تازه‌کار‌ها گیاهی کاملا مناسب است.

۱۳ گیاه آویزی زیبا برای منزل و محل کار

محل مناسب برای نگه داری: این گیاه به دلیل خاصیت تصفیه‌ی هوا، انتخاب خوبی برای اتاق خواب منزل به شمار می‌رود. اگر اتاق خواب ‌تان نور متوسط دارد، پتوس را فراموش نکنید.

۷- هدرا (پیچک انگلیسی)

گیاه هدرا معمولا برای زیباترکردن نمای ساختمان‌ها و پوشاندن دیوار‌ها استفاده می‌شود. شما هم می‌توانید با آویزان‌کردن این گیاه زیبا خانه‌تان را باطراوت ‌تر از قبل کنید. برای اینکه هدرا جلوه‌ی زیباتری داشته ‌باشد، ساقه‌های آن را کوتاه یا جمع نکنید و اجازه دهید از آویز و گلدان بیرون بریزد. این گیاه به نور و آبیاری متوسط نیاز دارد.

۱۳ گیاه آویزی زیبا برای منزل و محل کار

محل مناسب برای نگه‌داری: فضا‌های باز و بزرگ برای این گیاه مناسب است، چون ساقه‌های آن می‌توانند بسیار بلند شوند.

۸- پپرومیا

گیاه پپرومیا دوست‌داشتنی برگ‌های قلبی ‌شکلی دارد که به رنگ‌های سبز، قرمز، خاکستری و کرمی وجود دارند. این گیاه به آب و مراقبت زیادی نیاز ندارد، اما بهتر است در جایی با نور متوسط قرار بگیرد. شکل زیبای برگ ‌های پپرومیا می‌تواند یک موضوع جالب برای گفتگو باشد.

۱۳ گیاه آویزی زیبا برای منزل و محل کار

محل مناسب برای نگه‌داری: این گیاه رطوبت را دوست دارد، آشپزخانه‌های پر نور می‌تواند محیطی بسیار مناسب برای نصب این گیاه باشد. ترجیحا در ارتفاع بالا آویزان شود و آن را دور از نور مستقیم خورشید قراردهید.

۹- گندمی (عنکبوتی)

گیاه گل گندم به نور و آبیاری کم احتیاج دارد، نگه‌داری از آن آسان است. گندمی برگ‌های باریک و بلندی دارد که به طور طبیعی اطراف گلدان می‌ریزد و به همین دلیل بهترین روش قراردادن آن با استفاده از آویز است.

۱۳ گیاه آویزی زیبا برای منزل و محل کار

محل مناسب برای آویزان کردن: این گیاه زیبا به دلیل شکل برگ ‌هایش فضای زیادی را می‌گیرد به همین دلیل برای جا‌هایی مناسب است که رفت و آمد در آن کم باشد. بهتر است گلدان را در سبدی بزرگ ‌تر آویزان کنید تا مانع آویزان ‌شدن بیش از اندازه‌ی برگ‌های بلندش شود.

۱۰- سرخس شاخ گوزنی

گیاه سرخس شاخ گوزنی یکی از زیباترین انواع سرخس است، چون برگ‌های سبز بزرگ و شبیه به شاخ گوزن دارد. این گیاه را می‌توانید روی چوب هم پرورش دهید، چون زندگی انگلی دارند. لازم است این گیاه در محلی قرار بگیرد که جریان هوای خوب دارد و به مقدار زیادی نور غیرمستقیم خورشید نیاز دارد.

۱۳ گیاه آویزی زیبا برای منزل و محل کار

محل مناسب برای نگه‌داری: محل مرطوب و پرنور مانند آشپزخانه محل مناسبی برای این گیاه زیباست.

۱۱- ساکولنت غوره‌ای

ساکولنت غوره‌ای زیبا با برگ‌های خاص و متفاوتش یکی از گیاه‌های خوب برای آویزان کردن است. ساکولنت غوره‌ای به نورکامل، خاک مخصوص ساکولنت با زهکشی خوب و آبیاری کم نیاز دارد.

۱۳ گیاه آویزی زیبا برای منزل و محل کار

محل مناسب برای آویزان‌کردن: جای پرنور مثل نزدیکی پنجره یا راهروی ورودی.

۱۲- اگزالیس

اگزالیس از خانواده‌ی شبدر زینتی است و با برگ‌های بنفش یک انتخاب خوب برای خانه‌های پرنور است. برگ‌های این گیاه زینتی متناسب با مقدار به نور باز و بسته می‌شوند. اگزالیس به آبیاری متوسط نیاز دارد و هوای خنک را می‌پسندد.

۱۳ گیاه آویزی زیبا برای منزل و محل کار

محل مناسب برای آویزان‌کردن: نزدیک پنجره‌هایی که با پرده‌ی نازک پوشیده شده است تا از نور مستقیم آفتاب در امان بماند.

۱۳- تراریوم‌ها

تراریوم یا باغ شیشه‌ای از یک محفظه‌ی شیشه‌ای، خاک و گیاهان کوچک درست شده‌است که جای زیادی را اشغال نمی‌کند و به مراقبت زیادی نیاز ندارد. تراریوم‌هایی که محفظه‌ی آن‌ها جایی برای آویزان کردن دارد، گزینه‌ی بسیار خوبی برای فضا‌های کوچک هستند.


ت ت
کدخبر: 53547 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها