اختراعات الکی در ایران که فقط مردم را سرکار گذاشت+عکس

‌گزارشی درباره ۵ اختراع که مسوولان و رسانه‌ها با تبلیغات و سروصدای زیاد رونمایی و معرفی کردند و قرار بود دنیا را عوض کنند، اما در ادامه هیچ خبری از آنها نشد؛ از مستعان تا ماشین زمان و داروی درمان ایدز و...

اختراعات الکی در ایران که فقط مردم را سرکار گذاشت+عکس

به گزارش منیبان؛ گزارشی درباره ۵ اختراع که مسئولان و رسانه‌ها با تبلیغات و سروصدای زیاد رونمایی و معرفی کردند و قرار بود دنیا را عوض کنند، اما در ادامه هیچ خبری از آن‌ها نشد را در ادامه بخوانید.

به طور مختصر به بررسی این اختراعات! می‌پردازیم:

داروی ایدز

۵- بمب خبریِ محمود احمدی‌نژاد در بهمن ماه ۱۳۸۵ داروی درمان ایدز بود. در دولت نهم و زمان وزارت لنکرانی، تبلیغات دامنه‌داری انجام شد مبنی بر این که دانشمندان ایرانی در وزارت بهداشت توانسته اند داروی ایدز را کشف کنند. این خبر در آن زمان بازتاب بین المللی وسیعی داشت.

ماشین زمان

۴- این اختراع که در فروردین ۱۳۹۲ رونمایی شد ماشین زمان ساخت ایران بود! تکنولوژی که آمریکا نیم قرن به دنبالش بود و در چهار سال گذشته سالانه ۱۰ میلیارد دلار برایش هزینه کرده بود، ولی ایران با صرف ۵۰۰ هزار تومان این کار را به سرانجام رساند.

ماشین برف بافی

۳- شاهکار بعدی هم ابداع ماشینی است که انقلابی در صنعت فرش دستباف به پا کرد. دقت کردید!

ماشین آب سوز

۲- موتور ماشینی که به جای بنزین با آب کار می‌کند مورد شگفت‌آوری بود که برگ‌های همه را ریخت و باعث شد دیگر قیمت بنزین برایمان اهمیتی نداشه باشد. 

مستعان

۱- اما شماره یک و گل سرسبد همه این اختراعات بدون شک چیزی جز کرونایاب مستعان نیست که معرف حضور همه هست.

منبع:برترین‌ها


ت ت
کدخبر: 58420 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها