ترخیص خودروهای توقیفی با اسناد جعلی

سرپرست پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری و انهدام باند جعل و سرقت و کشف دو فقره سرقت به ارزش 30 میلیارد ریال، خبر داد .

ترخیص خودروهای توقیفی با اسناد جعلی

به گزارش منیبان؛ سرهنگ کارآگاه هوشنگ کاکاوندی، سرپرست پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: اوایل بهمن ماه پرونده ای به دستور بازپرس شعبه5 دادسرای ناحیه16 تهران برای رسیدگی تخصصی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی ارجاع شد که مفاد آن حاکی از آن بود که شخصی به نام «حبیب» با جعل و استفاده از سند مجعول اقدام به ترخیص خودروهای مدل بالا و گرانقیمت توقیفی با دستور قضائی از پارکینگ های سطح شهر کرده است.

او افزود: بلافاصله موضوع در دستور کار تیم مبارزه با سرقت خودرو پایگاه قرار گرفت و با انجام کلیه اقدامات و بهره گیری از ظرفیت های علمی کشف جرم، کارآگاهان 26 بهمن ماه طی عملیاتی غافلگیرانه یک متهم را دستگیر و در بازرسی از منزل وی تعدادی مهر، ژلاتین و کاغذ ممهور مربوط به پلیس آگاهی به همراه مهرهایی مربوط به مراجع مختلف قضائی و اجرای احکام تهران و دادگستری به همراه یکدستگاه لپ تاب و هارد حاوی اطلاعات خودروهای ترخیص شده و خودروهای سوژه کشف کردند.

سرپرست پایگاه هفتم پلیس آگاهی عنوان کرد: در تحقیقات و بررسی سوابق متهم، مشخص شد وی از جاعلان حرفه ای و سابقه دار در پلیس آگاهی است، در نتیجه با ادله موجود متهم به ارتکاب جرم خود به همراه دو نفر دیگر  اعتراف کرد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم در بازجویی اعتراف کرد، پس از شناسایی خودروهای توقیفی در پارکینگ ها نسبت به جعل اوراق قضائی و نامه مرکز ترخیص خودرو اقدام و با وکالتنامه جعلی از مالک خودرو نسبت به ترخیص خودرو اقدام می کردیم، سپس با اعلام مفقودی مدارک از طریق مرکز شماره گذاری مدارک المثنی اخذ و با اسناد مالکیت جعلی و مدارک شماره گذاری المثنی نسبت به فروش آنها در نمایشگاه های فروش خودرو اقدام می کردیم.

کاکاوندی افزود: در ادامه با همکاری متهم، همدستانش نیز دستگیر و پس از انتقال به پایگاه به جرایم خویش اعتراف کردند.

سرپرست پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با اعتراف صریح متهمان تاکنون یگدستگاه خودرو BMW و یکدستگاه لندکروز به ارزش ریالی 30 میلیارد ریال، کشف و چندین دستگاه نیز شناسایی شده و اقدامات لازم برای توقیف خودروها با دستور قضائی در حال انجام است و متهمان برای تحمل کیفر روانه زندان شده و اقدامات برای کشف سایر سرقتها ادامه دارد.


ت ت
کدخبر: 6203 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها