سونامی مدارک دکترا جعلی در ایران/ 480 نفری که از دانشگاه فیک آمریکا مدرک گرفتند!

مدارک دکترای جعلی در ایران اگرچه از مدتها قبل وجود داشته ولی حالا لیستی موجود است که نشان می دهد 480 نفر از افراد مختلف که برخی ازآنها در سطوح مختلف مدیریتی هم قرار دارند مدرک جعلی از دانشگاهی در آمریکا گرفته اند که اصلا وجود خارجی ندارد.

سونامی مدارک دکترا جعلی در ایران/ 480 نفری که از دانشگاه فیک آمریکا مدرک گرفتند!

به گزارش منیبان، تعداد 480 نفر از ایرانیان که برخی از آنها پست های مدیریتی دارند، توسط فردی که مدعی است نماینده دانشگاهی آمریکایی در ایران است مدرک دکترا گرفته اند. تقریبا اکثر این افراد در بخش خصوصی فعال هستند و به نظر می رسد این مدرک دکترای جعلی را صرفا برای حفظ پرستیژ اخذ کرده اند.

اگرچه پس از انتشار اسامی، بسیاری از این افراد مدرک مورد نظر را از رزومه های خود حذف کردند ولی نکته عجیب اینجاست که دانشگاه مورد نظر اساسا وجود خارجی ندارد و هیچ سندی مبنی بر وجود چنین دانشگاهی در هیچ سطحی پیدا نمی شود. در واقع این 480 نفر که احتمالا مبالغ بالایی برای اخذ این مدرک جعلی پرداخت کرده اند صاحب برگه کاغذی شده اند که شاید بدون پرداخت چنین مبالغی هم می توانستند با یک دستگاه پرینتر رنگی و یک فتوشاپ کار حرفه ای صاحب چنین مدرکی می شدند.

فردی که این مدارک برای افراد مختلف جعل کرده این روزها البته درگیر شغل دیگری شده است، بررسی های خبرنگار منیبان نشان می دهد فرد مورد نظر با تغییر نام و نام خانوادگیش خود را متخصص مهاجرت به کشورهای مختلف معرفی می کند و امور مربوط به مهاجرت را انجام می دهد.

لازم به ذکر است، اسامی این 480 نفر به همراه اسناد و نیز نام فردی که این اسناد دکترا را جعل کرده در اختیار منیبان است و در صورت نیاز منتشر خواهد شد.


ت ت
کدخبر: 62486 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها