رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان:

سیر ابتلا به کرونا در آبادان صعودی است/ هیچ کمبود تختی حتی در بخش ویژه وجود ندارد

شکرالله سلمان زاده گفت: این روزها مبتلایانی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند به دلیل زجر تنفسی بستری می‌شوند و دورهمی‌های خانوادگی، عبور و مرور در خیابان‌ها و حضور در تجمعات سه علت عمده ابتلای مردم به ویروس کروناست.

سیر ابتلا به کرونا در آبادان صعودی است/ هیچ کمبود تختی حتی در بخش ویژه وجود ندارد

به گزارش منیبان؛ شکرالله سلمان زاده، رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در این شهر گفت: کماکان وضعیت شهر قرمز است و موارد ابتلای بستری سیر صعودی دارد و در حال حاضر در 5 بیمارستان تحت پوشش خود، بیماران را بستری و تحت درمان قرار می‌دهیم.

او با بیان اینکه کمبود تخت در این شهر وجود ندارد، افزود: در حال حاضر کمبود تخت نداریم و روند درمان بیماران ادامه دارد درواقع هیچ بیماری نیست که تخت بستری برای آن وجود نداشته باشد حتی ظرفیت بخش‌های ویژه نیز پاسخگوی شرایط کنونی است.

سلمان زاده تصریح کرد: به صورت جدی پیگیر این هستیم تا اقدامات پیشگیرانه با جزئیات بیشتری در بازار و معابر صورت بگیرد تا انشالله ورودی بیمارستان‌ها کاهش پیدا کند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به علائم بیمارانی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند، گفت: هرچند که ویروس کرونا می‌تواند طیف وسیعی از علائم مانند علائم گوارشی، علائم عصبی، عضلانی و... ایجاد کند اما کسانی که به ما مراجعه می‌کنند و نیاز به بستری دارند با زجر تنفسی می‌آیند.

سلمان زاده از ابتلای خانوادگی در این شهر خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر دورهمی‌های خانوادگی، عبور و مرور در خیابان‌ها و حضور در تجمعات سه علت عمده ابتلای مردم به ویروس کروناست و از آنجایی که این روزها ویروس جهش یافته در منطقه ما گردش دارد؛ وقتی کسی در خانواده مبتلا شود همه اعضای خانواده درگیر بیماری می‌شوند و با تشدید علائم نیاز به بستری پیدا می‌کنند.


ت ت
کدخبر: 6308 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها