با معجون، زانو درد را از پا در‌آورید

درد مفاصل می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد و می‌تواند در زندگی روزمره اختلال ایجاد کند. درد مزمن مفاصل اغلب به دلیل پیری است. برخی خوراکی‌ها برای رفع درد زانو بسیار موثر هستند.

با معجون، زانو درد را از پا در‌آورید

به گزارش منیبان؛ درد مفاصل در اثر استفاده بیش از حد از مفاصل، آرتروز، کاهش تراکم استخوان و تروما ایجاد می‌شود. اگر هر روز احساس درد می‌کنید و نمی‌توانید علت را تعیین کنید. امروز در این مطلب دستورالعمل‌های اسموتی را می‌خوانید که بسیار خوشمزه هستند و علاوه بر تسکین التهاب مفاصل باعث می‌شوند احساس بهتری داشته باشید.

آناناس

مولفه آناناس که در بیماری‌های مفاصل موثر است، بروملین است. این ماده ضد التهابی برای افرادی که مبتلا به آرتریت هستند بسیار توصیه می‌شود زیرا باعث کاهش تورم آسیب بافت نرم می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم آناناس این است که سرشار از ویتامین C، منگنز، مس، فیبر و ویتامین B است.

آب پرتقال

آب پرتقال به قوی نگه داشتن رباط‌‌ها و تاندون‌ها کمک می‌کند و به حمایت از سلامت مفصل کمک می‌کند. خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن استرس اکسیداتیو ناشی از آسیب رادیکال آزاد را کاهش می‌دهد. فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها به حمایت از سلامت سلول‌های عروقی، کاهش واکنش‌های التهابی و تسکین درد کمک می‌کنند. آب پرتقال نیز از هر نظر عالی است، زیرا حاوی منیزیم و کلسیم نیز هست، که می‌تواند به سلامت مفصل کمک کند.

دارچین

دارچین یک ادویه خوش طعم است که به بهبود گردش خون، که می تواند با التهاب مسدود شود کمک کند و همچنین در درمان اختلالات مفاصل بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بعضی موارد، آرتروز می‌تواند باعث التهاب و درد مزمن شود. مصرف دارچین باعث کاهش سرعت فعالیت پوکی استخوان و کاهش آسیب استخوانی می‌شود.

جو دوسر

غلات کامل مانند جو دوسر نشاسته مقاوم بوده و التهاب را کاهش می‌دهد. نوعی کربوهیدرات که بدون هضم از بدن عبور می‌کند و باکتری‌های سالم روده را تغذیه می‌کند، نه کل بدن. باکتری‌های سالم اسیدهای چرب را تولید می‌کنند و چربی‌ها را با کارایی بیشتری اکسیده می‌کنند و باعث کاهش التهاب می‌شوند.

عسل طبیعی

عسل یک شیرین کننده طبیعی است که سرشار از آنتی اکسیدان است. هزاران سال است که به عنوان درمانی برای بیماری‌های مختلف مانند سرفه و عفونت‌های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد.

مواد لازم:

آناناس دو تکه

یک فنجان جو دوسر

۲ فنجان آب

یک لیوان آب پرتقال

یک چوب دارچین

یک قاشق چایخوری عسل طبیعی خام

طرز تهیه:

آب و بلغور جو دوسر را درون یک قابلمه بریزید و طبق دستورالعمل بسته آن را بپزید.

بگذارید بلغور جو دوسر خنک شود.

آب پرتقال، جو دوسر پخته‌شده سرد، دارچین، آناناس و عسل را در مخلوط‌کن ریخته و مخلوط کنید تا نرم شود.

اگر بافت سبک‌تری می خواهید، آب اضافه کنید.

این اسموتی را یک بار در روز به مدت ۵ روز بنوشید.


ت ت
کدخبر: 77646 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها