سرقت از حساب با خرید موادمحترقه

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات از دستگیری عامل برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی شهروندان خبر داد و گفت: مجرم با راه اندازی سایت فروش مواد محترقه و آتش بازی از جوانان و نوجوانان کلاهبرداری می کرد.

سرقت از حساب با خرید موادمحترقه

به گزارش منیبان؛ سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات گفت: تعدادی از جوانان و نوجوانان به پلیس فتا تهران مراجعه و در اظهارات مشابهی مدعی شدند مبالغ زیادی از حسابشان بدون اطلاع آنان برداشت شده است.

او عنوان کرد:  باتوجه به تعداد زیاد شاکیان پرونده، موضوع در دستور کار قرار گرفت و در تحقیقات اولیه و مطالعه اظهارات مال باختگان مشخص شد تمامی این افراد برای خرید وسایل آتش بازی و موادمحترقه با قیمت های ارزان به یک سایت مراجعه کرده اند.

رئیس پلیس فتا با بیان اینکه در بررسی کارشناسان مشخص شد که سایتی که این افراد مراجعه کرده اند جعلی بوده و شبیه سازی شده است ، خاطر نشان کرد: در تحقیقات پلیسی هویت گرداننده سایت و مخفیگاه وی در غرب تهران شناسایی شد.

این مقام پلیسی افزود: با هماهنگی های قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر وپس از انتقال به  پلیس فتا  30 فقره کلاهبرداری از متقاضیان خرید مواد محترقه  معترف شد.

سرهنگ گودرزی با بیان اینکه کارشناسان مبالغ کلاهبرداری شده را  حدود 4 میلیارد ریال محاسبه کرده اند، اضافه کرد: با تکمیل تحقیقات پلیسی متهم برای سیر مراحل قضائی به مرجع قضائی معرفی شد.

رئیس پلیس فتا تهران با اشاره به اینکه نقش نظارتی والید و خانواده در به دام نیفتادن فرزندان آن ها در دام سودجویان اینترنتی بسیار موثر می باشد،  ادامه داد:   در آخرین چهارشنبه سال شاهد افزایش کلاهبرداری های اینترنتی در فضای مجازی با استفاده از وب سایت ها،  کانالها،  شبکه های اجتماعی در زمینه فروش مواد محترقه و آتش بازی هستیم و غالبا کودکان و نوجوانان به دنبال خرید مواد محترقه در فضای مجازی هستند.

این مقام سایبری به شهروندان توصیه کرد:  با توجه به اینکه خرید و فروش مواد محترقه در فضای مجازی ممنوع می باشد در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک با مراجعه به سایت www.cyberpolice.ir موارد را گزارش کنند.


ت ت
کدخبر: 7862 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها