جزئیات امتحان کتبی دانش آموزان

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان ابتدایی در پایان سال از طریق آزمون‌های کتبی در کنار سایر ابزار‌ها و روش‌ها ارزیابی می‌شوند.

جزئیات امتحان کتبی دانش آموزان

به گزارش منیبان؛ رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در دوره اول ابتدایی (پایه‌های اول-دوم-سوم) در دو درس فارسی و ریاضی و در دوره دوم ابتدایی (پایه‌های چهارم- پنجم) در درسهای فارسی، ریاضی و علوم و پایه ششم در همه درس ها آزمون‌های کتبی هم برای ارزشیابی کیفی توصیفی، گرفته می‌شود.

امتحان کتبی دانش آموزان

همه فرآیند‌های ارزشیابی کیفی توصیفی از جمله استفاده از آزمون کتبی، طراحی سوالات و تصحیح برای ارزشیابی یادگیری دانش آموزان در کنار سایر ابزار‌ها برای پایه‌های اول تا پنجم به صورت کلاسی و‌ توسط معلم کلاس انجام می‌شود.

برای دانش آموزان پایه ششم علاوه بر ابزار‌های مختلف ارزشیابی کیفی توصیفی، آزمون هماهنگ منطقه‌ای با سوالات واحد و برنامه معین و به طور هم زمان از سوی آموزش و پرورش منطقه در مدارس برگزار می‌شود.

 بازه زمانی برگزاری آزمون‌های کتبی در همه پایه‌ها از روز یکشنبه یکم تا روز پنج شنبه دوازدهم خرداد ماه ۱۴۰۱ خواهد بود و تصمیم گیری در خصوص بازه زمانی آزمون‌ها در مناطق گرمسیری، برعهده ستاد امتحانات هر استان است.

لازم به ذکر است نتایج آزمون‌های کتبی، در کنار سایر ابزار‌های ارزشیابی کیفی - توصیفی برای توصیف عملکرد و تصمیم گیری در خصوص ارتقای دانش‌آموزان، بهبود و جبران ضعف‌ها، پیشنهاد و اجرای مداخلات جبرانی آموزشی استفاده می‌شود.


ت ت
کدخبر: 82341 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها