اعدام قاتل ۲ محیط بان در زنجان

حکم قاتل ۲ محیط‌بان زنجانی که در هنگام تعقیب و گریز با شکارچیان با تیر جنگی آن‌ها به شهادت رسیدند، صبح روز دوشنبه در زندان مرکزی زنجان اجرا شد.

اعدام قاتل ۲ محیط بان در زنجان

به گزارش منیبان؛ حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس‌کل دادگستری استان زنجان روز دوشنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران، گفت: در پی به شهادت رسیدن ۲ نفر از محیط‌بانان در حین انجام مأموریت در زنجان توسط افراد ناشناس، برای پیگیری بررسی موضوع و بازداشت مرتکبان، دستورات فوری صادر شده بود.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی اظهار کرد: در همین راستا نظر به حساسیت و آثار روانی و اجتماعی موضوع بر مردم، پرونده مذکور در کم‌ترین زمان ممکن رسیدگی و حکم نهایی صادر و پس از تایید در دیوان عالی کشور صبح دوشنبه /دوم خردادماه ۱۴۰۱/ در محل زندان مرکزی زنجان اجرا شد.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان ادامه داد: دستگاه قضایی استان در راستای اجرای عدالت و احکام اسلامی با جدیت و بر اساس قانون به وظیفه خود عمل خواهد کرد و نمونه بارز این امر اجرای همین حکم بود که با پیگیری‌های انجام شده توانستیم پرونده با فوریت رسیدگی و حکم اجرا شود.

 روز ۱۷ فروردین ماه سال گذشته بر اثر تعقیب و گریز بین افراد ناشناس و محیط بانان که در تعقیب یک خودروی نیسان در منطقه حفاظت شده فیله خاصه استان زنجان بودند، ۲ نفر از محیط بانان ایثارگر به نام ‌های مهدی مجلل و میکاییل هاشمی بر اثر اصابت گلوله سلاح جنگی، به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

این ۲ محیط بان، حین عملیات تعقیب و گریز شکارچیان خاطی و غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فیله خاصه که از سال ۸۶ جزو مناطق شکار ممنوع استان زنجان اعلام شد و وسعت آن نیز ۱۱۰ هزار و ۵۳۲ هکتار است به شهادت رسیدند.


ت ت
کدخبر: 85114 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها