سخنگوی فراجا خبر داد:

کشف۱۶۰ تن مواد مخدر در کشور

سخنگوی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: در سه ماه اخیر ۱۶۰ تن انواع مواد مخدر در سراسر کشور کشف شد.

کشف۱۶۰ تن مواد مخدر در کشور

به گزارش منیبان؛ سردار مهدی حاجیان، سخنگوی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در نشست خبری گفت: با تلاش عوامل پلیس مرزبانی و مواد مخدر در سه ماهه اخیر ۱۶۰ تن انواع مواد مخدر در سراسر کشور کشف شد.

او با اشاره به برگزاری مراسم روز جهانی مبارزه با مواد مخدر با حضور ریاست جمهوری در روز گذشته افزود: در این روز نیز ۸۱ تن انواع مواد مخدر به ویژه مواد مخدر صنعتی که بسیار مخرب تر از سایر مواد مخدر است در سراسر کشور امحا شد.

سخنگوی ناجا با اشاره به دستگیری اخلالگران اقتصادی گفت: قرارگاه مبارزه با جرایم اقتصادی در همین راستا تشکیل شد که در نتیجه فعالیت این قرارگاه از ابتدای سال در حوزه مبارزه با احتکار بیش از ۱۵ هزار تن آرد و گندم کشف و هشت هزار و ۷۰۰ تن برنج و هفت هزار و ۱۷۶ تن روغن احتکار شده کشف شد.

دستگیری ۷۱۱۳ نفر در زمینه احتکار و قاچاق کالا

او ادامه داد: هفت هزار و ۱۱۳ نفر متهم در زمینه کالاهای احتکاری و قاچاق شناسایی و دستگیر شد که ارزش ریالی این کالاها ۳۰ هزار میلیارد ریال بوده است.

حاجیان ادامه داد: بیش از هفت میلیون و ۳۱۸ هزار و ۲۷۴ دارو ، بیش از ۴۲۵ هزار قطعه و تجهیزات پزشکی و بیش از ۱۲ میلیون کیلوگرم مواد خوراکی به ارزش ۴۰ هزار میلیارد ریال کشف شد و ۱۴ هزار و ۵۶۶ نفر به عنوان مخلان نظم و انضباط بازار نیز دستگیر شدند.

سخنگوی ناجا درباره جرایم و معاملات فردایی اظهارداشت: در این حوزه سه گروه اصلی فعالیت می‌کردند، فروشندگانی که طلا و ارز نداشتند، خریدارانی که دنبال سود بیشتر بودند و گروه سوم تحلیلگرانی بودند که نقش اصلی را ایفا می‌کردند.

سخنگوی ناجا با بیان اینکه این معاملات صوری است و به معنای واقعی انجام نمی‌شود گفت: در این معاملات می‌توان گفت قمار ایجاد می‌شود و به همین دلیل در بازار سرمایه و طلا و ارز اخلال به وجود می‌آید.

او تاکید کرد: ۸۶ کانال در زمینه معاملات فردایی شناسایی شد که بیش از ۷۵ هزار نفر در این کانال‌ها عضو بودند همچنین  ۵۷ متهم در این خصوص دستگیر شد که در یک گروه بالغ بر سه تن طلای صوری معامله می‌شد.

حاجیان اظهار کرد: دو نفر از سرکرده‌های اصلی معاملات فردایی و ۳۰ نفر از سرشبکه‌ها دستگیر و بیش از ۴۰ میلیون کانال ارز شناسایی و ۱۳۸ نفر در حوزه ارز دستگیر شدند همچنین ۲۰۰ نفر در زمینه بازار طلا شناسایی و دستگیر شدند.


ت ت
کدخبر: 92689 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها