بهترین جاذبه‌های گردش گری قشم

سفر قشم متفاوت از سفر کیش است و مردم بیشتر از اینکه به قصد تفریح راهی قشم شوند به قصد دیدن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و آشنایی با فرهنگ مردم بومی به این جزیره می‎آیند.

بهترین جاذبه‌های گردش گری قشم

اگر قرار باشد به قشم سفر کنید از کدام جاذبه‌های گردشگری آن دیدن می‌کنید؟ قشم برخلاف کیش مقصد تفریح و بازی و خرید نیست، اینجا قرار است جاذبه‌های بیشتری از بازار و کلوپ‌های دریایی ببینید. به طور کلی سفر قشم متفاوت از سفر کیش است و مردم بیشتر از اینکه به قصد تفریح راهی قشم شوند به قصد دیدن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و آشنایی با فرهنگ مردم بومی به این جزیره می‎آیند.

با همه‌ی این اوصاف هنوز هم جزیره‌ی قشم بیشتر از هر چیز به نخلستان‌های سر به فلک کشیده‌اش شهرت دارد و بیشتر گردشگران این جزیره را فقط با ساحل و مراکز خریدش می‌شناسند. حقیقت این جزیره با چیزی که ما تصور می‌کنیم زمین تا آسمان تفاوت دارد!

اگر قصد سفر به جزایر جنوبی را دارید پیش از اجاره ویلا ساحلی در قشم یا حتی کیش با جذابیت‌های خاص این مناطق آشنا شوید. در ادامه با معرفی چند مورد از بهترین جاذبه‌های گردشگری قشم همراه ما باشید.

دره چاهکوه قشم

یکی از اولین جاهایی که به محض رسیدن به قشم باید ببینید دره چاهکوه است. چاهکوه یک تنگه‌ی تاریخی است که آن را با شکاف‌ها و حفره‌های عجیب‌وغریبی که طی سال‌ها بر اثر فرسایش در آن ایجاد شده، می‌شناسند. شاید بد نباشد اضافه کنیم چاهکوه یکی از عجایب هفتگانه قشم است که در طول سال و به خصوص از آبان ماه تا اواسط اردیبهشت‌ماه میزبان گردشگران زیادی از سراسر کشور است.

در طول سال‌های طولانی فرسایش نقش اصلی شکل‌دهی به این دره برعهده داشته و حالا می‌توان گفت دره چاهکوه تمام زیبایی و عظمتش مدیون فرسایشی است که سال‌ها بر روی صخره‌ها و دیواره‌هایش اتفاق افتاده است.

ساحل دلفین ها

 کیش از سال‌های قبل به پارک دلفین‌هایش معروف بود. در طول سال افراد زیادی با برنامه ریزی سفر و اجاره ویلا و اقامتگاه همچون ویلا استخردار خودشان را به این جزیره می رساندند تا برای دقایقی در پارک دلفین ها شاهد بازی و حرکات موزون این حیوانات جالب باشند. اما وقتی به بطن کار توجه کنیم متوجه می‌شویم که این حیوانات از زیستگاه اصلی‌شان خارج شده و در استخرهای کوچکی نگهداری می‌شوند تا در بند و اسیر با تعلیم‌هایی مسبب دقایق شادی برای ما باشند.

وقتی می‌توان دلفین‌ها را به صورت آزاد بدون آسیب در زیستگاه اصلی‌شان تماشا کرد چرا باید به دلفیناریوم رفت؟ ساحل دلفین‌ها در قشم جایی که در آن دلفین‌ها را به صورت آزاد در میان آب‌های نیلگون خلیج فارس میبینید. در جزیره قشم هیچ خبری از دلفیناریوم نیست و تنها راه برای تماشای دلفین‌ها رفتن به ساحل دلفین و تماشای آن‌ها به صورت آزاد و رها درون دریاست.

گردشگری در قشم

جنگل‌های حرا

یکی دیگر از جاذبه‌های بسیار دیدنی در سفر قشم جنگل‌های خارق‌العاده حراست که بعضی هم آن را با عنوان جنگل‌های پیدا و پنهان می‌شناسند. درختان حرا با برگ‌هایی سبز و روشن و با 3 تا 6 متر ارتفاع در آب‌های شور رشد می‌کنند. چیزی که جنگل‌های حرا را شگفت‌انگیز و دیدنی کرده است پیدا و پنهان شدن آن‌هاست. جزر و مد آب باعث می‌شود که این درختان در ساعات مختلفی از شبانه‌روز به داخل آب فرو رفته از آن بیرون بیایند.

گردشگری در قشم

دره‌ ستارگان

و اما آخرین جاذبه گردشگری قشم که در این متن به آن می‌پردازیم دره ستارگان قشم است. این دره یکی دیگر از عجایب هفتگانه‌ایست که باید در سفر قشم ببینید. در دره ستارگان شاهد دالان‌ها و حفره‌های تودرتو هستید.در بعضی قسمت‌ها دالان‌ها به قدری به هم نزدیک می‌شوند که حتی دیدن آسمان هم مشکل است.

جالب است بدانید که درباره این دره خرافاتی هم وجود دارد و مردم محلی داستان‌هایی از برخورد یک ستاره به زمین و ایجاد این اشکال بیان می‌کنند که شاید شنیدنشان از افراد بومی خالی از لطف نباشد. در حقیقت افرادی که در گذشته در اطراف این دره زندگی می‌کردند به خاطر اشکال عجیبی که داخل این دره وجود دارد معتقد بودند که در گذشته‌ای دورتر ستاره‌ای بر این نقطه از زمین برخورد کرده است و این اشکال عجیب را به وجود آورده است!

اگر تصمیمتان برای سفر به قشم جدی است مهم است که علاوه بر شناخت جاذبه‌های گردشگری این منطقه راهی هم برای اجاره اقامتگاه پیدا کنید. شما می‌توانید برای اقامت در قشم یکی از هتل‌ها و یا اقامتگاه‌های بوم گردی جزیره را انتخاب کنید. تعداد اقامتگاه در قشم زیاد است پس دستتان در انتخاب باز است؛ هزینه اقامت هم بسیار متغیر است.

اقامت در هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم گردی قشم و روستاهای اطرافش از چند صد هزار تومان شروع شده و تا اجاره‌های میلیونی پیش می‌رود؛ که این قیمت گذاری بیشتر وابسته به موقعیت مکانی و امکانات اقامتگاه است.

گردشگری در قشم

انتخاب یک اقامتگاه مناسب

برای یک اقامت مناسب در جزایر جنوبی یا هرجای ایران شما می توانید از طریق سایت های رزرو آنلاین اقدام نمایید. سایت میهمان شو به عنوان یکی از سایت های مرجع در زمینه اجاره روزانه ویلا و آپارتمان مبله در سراسر ایران بیش از هزاران اقامتگاه را به شما پیشنهاد می کند. این اقامتگاه ها از ویلا تهران و شمال شروع می شود تا ویلا در کیش و قشم. کافی است شما سری به این سایت بزنید تا شرایط سفر و اقامت شما به بهترین شکل فراهم گردد.


ت ت
کدخبر: 118798 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها