درگ افسانه‌های ژاپن و آمریکا + فیلم

فورد موستانگ و تویوتا سوپرا ممکن است رقبای مستقیمی نباشند اما تجربیات رانندگی مشابهی را ارائه می‌کنند زیرا هردو کوپه‌هایی موتور جلو و محرک عقب هستند که از قدرت کافی برای دود کردن لاستیک‌ها برخوردارند. بااین‌حال، تفاوت‌هایی هم بین این دو کوپهٔ اسپرت وجود دارد که پیش‌بینی نتیجهٔ مسابقهٔ درگ میان آن‌ها را تقریباً غیرممکن می‌کند. تفاوت اصلی در اینجا است که موستانگ قدرت بیشتری دارد و سوپرا سبک‌تر است؛ بنابراین بهتر است نگاهی به مشخصات دو خودرو داشته باشیم.

درگ افسانه‌های ژاپن و آمریکا + فیلم

به گزارش منیبان، موستانگی که در این درگ حضور دارد، از نوع مک‌وان است که این یعنی پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی آن، ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این خروجی خیلی بیشتر از ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاوری است که پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ سوپرا تولید می‌کند اما باید توجه داشت که بین این دو خودرو ۲۷۴ کیلوگرم اختلاف وزن وجود دارد که برتری قابل‌توجهی به تویوتا می‌دهد. بخشی از این اختلاف وزن به خاطر این است که سوپرا برخلاف موستانگ، فاقد صندلی‌های عقب است.

بین این دو خودرو چهار مسابقهٔ درگ مختلف شامل استارت با لانچ کنترل، استارت خیابانی، رولینگ در حالت اتوماتیک و رولینگ در حالت دستی برگزار شد که تویوتا در همهٔ آن‌ها به پیروزی رسید. در نبرد اول، سوپرا با اختلاف زیادی برنده شد اما در استارت خیابانی که خودروها در تنبل‌ترین تنظیمات خود یعنی حالت راحت با تعویض دندهٔ اتوماتیک قرار داشتند، اختلاف بسیار ناچیز بود و موستانگ شانه‌به‌شانهٔ رقیب ژاپنی پیش رفت. در این رقابت، بهترین تایم ۴۰۰ متر سوپرا ۱۲.۵ ثانیه بود و ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید. از سوی دیگر، موستانگ برای پیمودن ۴۰۰ متر به ۱۲.۹ ثانیه و برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۴.۸ ثانیه زمان نیاز داشت.

مشخصات فنی

 

فورد موستانگ مک‌وان

تویوتا سوپرا

پیشرانه ۵.۰ لیتری V8 ۳.۰ لیتری I6 توربو
قدرت ۴۸۰ اسب بخار ۳۸۲ اسب بخار
گشتاور ۵۷۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۷۸۰ کیلوگرم ۱۵۰۵ کیلوگرم
قیمت ۵۲,۷۲۰ دلار ۵۲,۰۸۵ دلار

 


ت ت
کدخبر: 28971 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها