گرانی جدید دلار در راه است؟/ توقف مذاکرات اثر خود را گذاشت؟

نرخ هر دلار آمریکا در معاملات غیررسمی دیروز پس از انتشار خبر رسمی توقف در مذاکرات جهش یافت و به کانال ۲۶ هزار تومان بازگشت. در حالی‌که امید به رفع تحریم‌ها به اوج خود رسیده بود و تقریبا تمامی طرف‌های درگیر، مذاکرات را در مرحله نهایی ارزیابی می‌کردند به نظر می‌رسد مخالفت روسیه با برجام نقش اصلی را در توقف مذاکرات ایفا کرده است.

گرانی جدید دلار در راه است؟/ توقف مذاکرات اثر خود را گذاشت؟

به گزارش منیبان؛ نرخ دلار در معاملات غیر رسمی دیروز به کانال ۲۶ هزار تومان بازگشت. شیب تند صعود دلار با توقف در مذاکرات مورد انتظار بود. دلار به واسطه اخبار خوش وین در هفته‌های گذشته به کانال ۲۵ هزار تومان بازگشت و حالا با خبر توقف مذاکرات دوباره به مسیر صعودی بازگشته است.

برخی کارشناسان احتمال رشد بیشتر دلار را در صورت توقف طولانی‌مدت مذاکرات وین دور از انتظار نمی‌دانند. روز گذشته پوتین اظهارنظر عجیبی در خصوص رفع تحریم‌های احتمالی ایران داشت و به نظر می‌رسد به شدت از رفع احتمالی ایران و ونزوئلا ناراضی است. در چنین شرایطی قیمت دلار با اعتماد به اظهارات مقامات رسمی کشور در خصوص اولویت نفع حداکثری ایران با خبر بازگشت باقری کنی به وین دوباره مسیر نزولی را در پیش گرفت. اما دیروز با مشاهده توقف مذاکرات وین و احتمال وقفه طولانی‌مدت با توجه به نقش روسیه مسیر صعودی را در پیش گرفته است. نگرانی از رشد بیشتر نرخ دلار در شرایط کنونی وجود دارد.


ت ت
کدخبر: 71342 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها