نمایندگی آتونیکس در تهران سنسور آتونیکس

بشر در هر برهه‌ای از تاریخ با هدف رفع یک نیاز خاص دست به اکتشافات مختلف زده و زمینه ساز توسعه علم و تکنولوژی می‌شود. پیشرفت علم در دنیای صنعتی و هوشمند امروز نیز به رفع بسیاری از نیازهای بشر منجر شده است. در بین تمام مزایایی که پیشرفت تکنولوژی در حوزه صنعت داشته، می‌توان تأمین امنیت را مهم‌ترین مزیت آن دانست. آیا تاکنون در مورد سنسورها چیزی شنیده‌ و یا با آن‌ها سر و کار داشته‌اید؟

نمایندگی آتونیکس در تهران سنسور آتونیکس

 اگر با سنسورها آشنایی داشته باشید، احتمالا نام سنسور آتونیکس نیز به گوشتان خورده است. سنسورها حسگرهایی هستند که در طیف گسترده‌ای تولید شده و در بخش‌های مختلف صنایع و حتی زندگی روزمره امنیت را به شکل‌های مختلف تأمین می‌کنند. با توجه به اهمیت کمپانی‌های تولید کننده در کیفیت سنسورها، در ادامه به معرفی سنسور آتونیکس و نمایندگی آن در تهران می‌پردازیم.

سنسور چیست؟

قبل از این که به معرفی سنسور آتونیکس بپردازیم و یا نمایندگی آن را در تهران معرفی کنیم، بهتر است به تعریف دقیقی از سنسور برسیم. هر چند به احتمال زیاد با سنسورها آشنایی دارید، اما تعریف دقیق آن‌ها در این مطلب نیز خالی از لطف نخواهد بود. سنسورها قطعات یا حسگرهایی هستند که بر اساس کاربری تعریف شده برای آن‌ها کمیت‌های فیزیکی مختلف را به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل کرده و اپراتورها را از وضعیتی که در حال کنترل است، مطلع می‌سازند‌. این کمیت‌های فیزیکی می‌تواند فشار، دما، نور و هر عامل محرک دیگر باشد. برای درک بهتر کارایی سنسورها به این مثال توجه کنید. قطعا در سیستم‌های صنعتی که عملکرد آن‌ها حساسیت بالایی می‌طلبد، تعیین میزان دقیق پارامترهایی مانند دما، فشار و غیره اهمیت بسیاری دارد. با توجه به این که اپراتورها نمی‌توانند دائما علائم حیاتی سیستم‌ها را چک کنند، اهمیت استفاده از این حسگرهای هوشمند مشخص می‌شود.

این سنسورها بر اساس دستوراتی که به آن‌ها اعمال شده، به محض احساس کمیت‌های مطلوب، سیگنال الکتریکی را به مدار ارسال می‌کنند. بر اساس فرمان‌های ارسال شده، مدار تحت کنترل قرار می‌گیرد. استفاده از چنین حسگرها با قابلیت‌هایی شبیه به حواس پنج گانه انسان علاوه بر صرفه اقتصادی، دقت سیستم‌ها را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد. حتی اگر با سنسورهای صنعتی آشنا نباشید، احتمالا عملکرد سنسورهای حرکتی، لمسی و غیره را در سیستم‌های امنیتی اماکن مسکونی و تجاری، باز و بسته شدن خودکار درب‌های ورودی در مکان‌های عمومی و غیره مشاهده کرده‌اید. حال که با سنسور آشنا شدید، می‌توانیم به معرفی سنسور آتونیکس بپردازیم.

برند آتونیکس

با توجه به اهمیت و لزوم استفاده از سنسورها در فرآیندهای اتوماسیون صنعتی و حتی زندگی روزمره افراد، این قطعات نیز مانند سایر تجهیزات در برندهای مختلفی در سطح جهان به تولید می‌رسند. در بین تمام کمپانی‌ها و برندهایی که در حوزه تولید سنسور فعالیت دارند، محصولات سنسور آتونیکس از لحاظ کیفیت، کارایی و بازدهی، همواره حرف اول را می‌زند. کمپانی آتونیکس از کشور کره جنوبی تمام محصولات خود را بر اساس برترین استانداردهای جهانی تولید می‌کند و به پشتوانه کیفیت و دوامی که دارند، به جایگاه خوبی در بازار جهانی رسیده‌اند‌ و در بسیاری از کشورها از جمله ایران نمایندگی فروش دارند. شرکت آتونیکس به صورت تخصصی در حوزه تولید سنسورها و سایر تجهیزات اتوماسیون صنعتی فعالیت دارد و انواع سنسورهای نوری، فیبر نوری، فشاری و غیره را تولید می‌کند. جالب است بدانید این کمپانی تخصص خود را در حوزه تولید  سنسور نوری متمرکز کرده است.

این نوع از سنسور آتونیکس کاربردهای بسیار زیادی دارد و در شرایط مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع تنوع بالا در مدل‌های سنسور نوری سبب افزایش کاربری آن شده است. در ادامه به صورت مفصل‌تر به معرفی سنسور نوری آتونیکس می‌پردازیم.

سنسور نوری آتونیکس

همان طور که پیش‌تر گفتیم، سنسورها کمیت‌های مختلف فیزیکی را به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل می‌کنند. عملکرد سنسورهای نوری، کمی متفاوت‌تر از سایر سنسورها است. این حسگرها می‌توانند تغییراتی که در نور ایجاد می‌شود را به سیگنال الکتریکی تبدیل کنند. با توجه به این که نور بیشترین سرعت را در دنیا دارد، می‌توان انتظار داشت که سنسورهای نوری از سرعت بسیار بالایی برخوردار باشند. این حسگرها علاوه بر سرعت بالا، کیفیت عالی و طول عمر بسیار بالایی دارند و به دلیل آن که از نوع غیر تماسی هستند، دچار فرسایش نمی‌شوند. این نوع از سنسور آتونیکس در سه دسته بندی مختلف تقسیم می‌شود.  این سه مدل از سنسور نوری به شرح زیر است:

  • سنسورهای یک طرفه: در این سنسورها فرستنده و گیرنده در یک سمت قرار دارند و از آنجا که برد ارسال سیگنال در این سنسورها کوتاه است، نور به صورت مدوله شده ارسال می‌شود. در واقع استفاده از فرآیند مدولاسیون به این سنسورها کمک می‌کند که با افرایش برد، سیگنال‌هایی با کیفیت بالا به گیرنده اطلاعات ارسال کنند. اگر نور در مسیر ارسال خود به گیرنده با مانعی مواجه شود، ابتدا تغییر در ارسال به نور به گیرنده منتقل شده و پس از آن سیگنال مد نظر ارسال می‌شود.
  • سنسور رفلکتوری: در این نوع از سنسور نوری نیز فرستنده و گیرنده در یک قسمت قرار می‌گیرند اما در بین آن‌ها یک آینه قرار داده می‌شود. این آینه سبب بازتاب نور ارسالی از فرستنده به گیرنده می‌شود. بنابراین اگر مانعی در سر راه نور ارسالی قرار بگیرد، بازتاب نور نیز تغییر کرده و سنسور می‌تواند این تغییرات ایجاد شده را احساس کند. در نهایت فرمان به موقع برای مدار صادر می‌گردد.
  • سنسور نوری دو طرفه: در این نوع سنسور آتونیکس نوری فرستنده و گیرنده به صورت مستقیم رو به روی یکدیگر نصب می‌شوند. برد این سنسورها به بیشتر از صد متر می‌رسد و عملکرد و واکنش آن‌ها نیز در برابر مانع بهتر از دو نوع دیگر است.

ویژگی سنسورهای نوری

همان طور که اشاره کردیم، بارزترین ویژگی انواع سنسور آتونیکس نوری سرعت و دقت آن‌ها است. نور سریع‌ترین چیزی است که در دنیا وجود دارد. کمپانی آتونیکس به دلیل استفاده از استاندارهای موجود و توجه ویژه به کیفیت محصولات تولیدی، دقت بالای سنسور نوری را به عنوان یک ویژگی جالب توجه و مهم در کنار سرعت این حسگر تعریف کرده است. علاوه بر این‌ها این سنسورها از مقاومت و طول عمر بالایی برخوردارند. عدم نیاز به تماس سنسور با اشیاء سبب ارتقاء این ویژگی‌ها در سنسور نوری آتونیکس شده است. این نوع از سنسورهای برند آتونیکس کاربردهای بسیار متنوعی دارند، اما می‌توان بیشترین کاربرد آن‌ها را در فرآیندهای اتوماسیون صنعتی مشاهده کرد. در واقع سنسورهای نوری به صورت تخصصی برای اتوماسیون‌های صنعتی بهینه شده اند.

از کاربردهای جالب این سنسور آتونیکس می‌توان به تشخیص بطری‌های خالی هنگام بسته بندی، استفاده از آن‌ها در آسانسور، پله برقی و درب‌‌های برقی و غیره اشاره کرد. حتما بارها برایتان پیش آمده که هنگام استفاده از آسانسور متوجه شده‌اید درب آن به دلیل گیر کردن مانعی مانند کیف یا لوازم شما بسته نمی‌شود. این عملکرد را سنسور نوری امکان پذیر می‌سازد و به این ترتیب امنیت جانی شما تأمین می‌گردد. ویژگی‌های فنی و ساختاری این حسگرها از دیگر قابلیت‌های سنسور نوری محسوب می‌شود. با توجه به این که این سنسورها در شرایط مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند، انتظار می‌رود از ویژگی‌های ساختاری و ظاهر خاصی برخوردار باشند. درجه حفاظتی استاندارد سنسور نوری آن را برای استفاده در شرایطی از جمله فشار و دمای بالا و محیط‌های مربوط ایده آل ساخته است.

قیمت فروش سنسور آتونیکس

همان طور که گفتیم سنسور نوری تنها یکی از محصولات این کمپانی می‌باشد. استفاده گسترده از انواع سنسورها در کاربری‌های مختلف سبب شده که شرکت آتونیکس انواع مختلفی از سنسورها را طراحی و تولید کرده و نیاز مصرف کنندگان را به بهترین شکل مرتفع سازد. انواع سنسور آتونیکس شامل حسگرهای پراکسی یا هم محور، حسگرهای فتو الکتریک، حسگرهای پیکینگ یا ناحیه‌ای، حسگرهای فشار، حسکرهای درب، انکدرهای چرخنده و غیره می‌شود. تمامی انواع این حسگرها در شرکت آتونیکس به صورت عمده تولید شده و به بیش از صد کشور دنیا صادر می‌شود. قطعا آنچه سبب این حجم از صادرات سنسورهای آتونیکس شده، کیفیت واقعی و رعایت تمام استانداردهای جهانی در آن‌ها است. از آنجا که امنیت افراد در رفت و آمدهای روزمره و همچنین تأمین امنیت جانی اپراتورها در سیستم‌های صنعتی به شدت مورد توجه قرار دارد، می‌توان فروش و مصرف بالای این قطعات را توجیه کرد.

در واقع کاربرانی که از محصولات شرکت آتونیکس استفاده می‌کنند، قیمت خرید آن‌ها را در اولویت قرار نمی‌دهند و بیشتر کیفیت این قطعات مد نظر آن‌ها قرار دارد اما به هر حال هزینه خرید نیز یکی از فاکتورهای اساسی در خرید سنسور محسوب می‌شود. قیمت انواع سنسور آتونیکس به نوع آن، شکل ظاهری، جنس بدنه، دمای عملکرد مطلوب، جریان برق مصرفی و موارد بسیار دیگر بستگی دارد. توجه داشته باشید هیچگاه نمی‌توان از محصولات برندی که کیفیت و اصالت آن تضمین شده است انتظار قیمت ارزان داشت اما می‌توانید از نمایندگی‌هایی خرید کنید که رسالت آن‌ها فروش سنسور با قیمت ارزان می‌باشد. این نمایندگی‌ها با کاهش سود خود، سنسورهای آتونیکس را با قیمت مناسب وارد کرده و به دست مصرف کننده می‌رسانند. ضمن این که فروش عمده سنسور نیز نقش قابل توجهی در کاهش قیمت آن دارد.

فروشگاه پارس سنسور

این فروشگاه با بیش از یک دهه سابقه درخشان در حوزه تأمین تجهیزات اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق فعالیت دارد. از مهم‌ترین فعالیت‌های پارس سنسور می‌توان به واردات انواع لوازم برق و اتوماسیون صنعتی اشاره کرد. این فروشگاه نمایندگی رسمی محصولات و سنسور آتونیکس را به عهده دارد و با واردات به موقع این تجهیزات در کوتاه‌ترین زمان در راستای خدمات‌رسانی به صنعت‌گران فعالیت می‌کند. هدف این فروشگاه تأمین نیازهای تولیدکنندگان ایرانی و کارخانجات صنعتی از طریق واردات محصولات باکیفیت از بهترین برندهای شاخص اروپایی و آسیایی می‌باشد. حال که به شناخت جامعی از محصولات شرکت آتونیکس رسیده‌اید می‌توانید با اطمینان انواع سنسور آتونیکس را به صورت عمده و جزئی با قیمت مناسب از این فروشگاه تهیه کنید. فروشگاه پارس سنسور به صورت حضوری و آنلاین آماده خدمت‌رسانی به مشتریان خود می‌باشد.

http://www.sensorpars.com


ت ت
کدخبر: 86926 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها