بیانیه تند ازبکستان علیه تایوان

وزارت امور خارجه ازبکستان ضمن صدور بیانیه ای اعلام کرد: ازبکستان از سیاست «چین واحد» و تمامیت ارضی این کشور حمایت می‌کند و امیدوار است که تنش ها بر سر اوضاع تایوان به طور سریع کاهش یابد.

بیانیه تند ازبکستان علیه تایوان

به گزارش منیبان، وزارت امور خارجه ازبکستان ضمن صدور بیانیه ای اعلام کرد: ازبکستان از سیاست «چین واحد» و تمامیت ارضی این کشور حمایت می‌کند و امیدوار است که تنش ها بر سر اوضاع تایوان به طور سریع کاهش یابد.

وزارت امور خارجه ازبکستان در بیانیه ای خود افزود: ازبکستان به طور مداوم از سیاست «چین واحد»، حق حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور مطابق با هنجارها و اصول شناخته شده حقوق بین‌المللی حمایت می‌کند.

گفتنی است، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روزهای دوم و سوم آگوست از جزیره تایوان که چین آن را قلمرو خود می داند، در چارچوب سفر به منطقه هند و اقیانوس آرام بازدید کرد.

وزارت امور خارجه چین نسبت به این سفر با اعتراض و انتقاد شدید پاسخ داد.

مقامات وزارت امور خارجه چین تاکید کردند: این اقدام نقض جدی اصل «چین واحد» و مفاد سه بیانیه مشترک چین و آمریکا، تضعیف جدی پایه سیاسی روابط چین و آمریکا، نقض فاحش حق حاکمیت و تمامیت ارضی چین است که به صلح و ثبات در منطقه تنگه تایوان آسیب می رساند، یک سیگنال کاملا اشتباه به نیروهای تجزیه طلب خواستار استقلال تایوان ارسال می کند.

وزارت امور خارجه چین در پایان عنوان کرد: آمریکا نباید در مسیر اشتباه و خطرناک زیاده روی کند.


ت ت
کدخبر: 101391 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها