روایت جالب وزیر دفاع انگلیس از جنگ اوکراین

وزیر دفاع انگلیس برای مجلس عوام این کشور درباره تحولات اوکراین و مطلع ساختن نمایندگان پس از آن مطرح شده که اوکراین به مقابله با اقدامات روسیه در منطقه خرسون تحت کنترل مسکو دست زده و والاس نیز گفته که نیروهای اوکراینی موفقیتی قابل توجه کسب کرده‌اند اما به سختی مبارزه می‌کنند.

روایت جالب وزیر دفاع انگلیس از جنگ اوکراین

به گزارش منیبان، به نوشته روزنامه ایونینگ استاندارد، اظهارات بن والاس، وزیر دفاع انگلیس برای مجلس عوام این کشور درباره تحولات اوکراین و مطلع ساختن نمایندگان پس از آن مطرح شده که اوکراین به مقابله با اقدامات روسیه در منطقه خرسون تحت کنترل مسکو دست زده و والاس نیز گفته که نیروهای اوکراینی موفقیتی قابل توجه کسب کرده‌اند اما به سختی مبارزه می‌کنند.

وی افزود: ۲۹ اوت ۲۰۲۲، اوکراین به حمله‌ای مقابله‌ای در جنوب این کشور دست زد و با هدف محدود کردن پشتیبانی لجستیکی روسیه، آسیب جدی به طیفی از مسیرهای انتقال وارد کرده است. این یک موفقیت قابل توجه است.

وزیر دفاع انگلیس همچنین ادامه داد: اوکراینی‌ها با نیروهای روسی درگیر هستند. آنها دستاوردهای زیادی کسب کرده‌اند اما می‌دانیم که جنگ و درگیری در جریان است و اوکراین در نتیجه این حملات متحمل تلفات می‌شود. البته روسیه نیز تجهیزات و نفراتش را از دست می‌دهد.

وی افزود: تا به امروز تخمین زده شده که بیش از ۲۵ هزار سرباز روس در این نبرد جان باختند و اگر شما کشته‌ها، اسرا یا ده‌ها هزار فراری را نیز در نظر بگیرید، بیش از ۸۰ هزار در جریان این جنگ کشته، زخمی یا متحمل آسیب شده‌اند. این مساله تاثیری طولانی مدت بر ارتش و آمادگی ضربتی آتی روسیه می‌گذارد.

وزیر دفاع انگلیس در ادامه صحبت‌هایش در مجلس عوام این کشور گفت: دولت لندن به ارسال کمک‌های نظامی به نیروهای مسلح اوکراین ادامه می‌دهد. دولت بر روی یک بسته حمایتی دیگر به اوکراین کار می‌کند. ما هزاران سلاح ضد تانک، پهپاد و خودروی نظامی به اوکراین داده‌ایم. مجموع کمک‌های مالی ۲.۳ میلیارد پوند است. روسیه هنوز به هیچیک از اهداف استراتژیکش در این نبرد دست پیدا نکرده و ما اکنون در صد و نود و چهارمین روز درگیری اوکراین هستیم.

والاس همچنین گفت: پیامدهای استفاده از تسلیحات تاکتیکی اتمی با محکومیت جهانی از سوی همه کشورها روبرو می‌شود که شامل چین هم است. فکر می‌کنم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه هم به خوبی این را می‌داند./ ایسنا

ت ت
کدخبر: 107997 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها