محکومیت برای ترامپ | او قصاص می‌شود؟

مشاور سابق دونالد ترامپ، چهل و پنجمین رئیس‌جمهوری آمریکا در رابطه با اتهامات اهانت به کنگره به چهار ماه حبس و پرداخت ۶۵۰۰ دلار جریمه نقدی محکوم شد.

محکومیت برای ترامپ | او قصاص می‌شود؟

به گزارش مُنیبان، مشاور سابق دونالد ترامپ، چهل و پنجمین رئیس‌جمهوری آمریکا در رابطه با اتهامات اهانت به کنگره به چهار ماه حبس و پرداخت ۶۵۰۰ دلار جریمه نقدی محکوم شد.

این اتهامات از بابت امتناع "استیو بنن"، استراتژیست سابق کاخ سفید از ارائه اسناد یا ادای شهادت مقابل کمیته تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا در رابطه با شورش ۶ ژانویه در کنگره آمریکا نشات می‌گیرد.

روز جمعه، کارل نیکولز، قاضی منطقه‌ای ایالات متحده، این مجازات را صادر کرد و بنن اجازه یافت تا اجرای حکم خود را تا زمانی که درخواست تجدیدنظر می‌کند، به تعویق بیاندازد. تیم وکلای او اعلام کرد که قصد دارد این کار را انجام دهد و برای آن دو هفته فرصت دارد.

در ماه ژوئیه، بنن به دلیل امتناع از اجرای احضاریه کمیته منتخب مجلس نمایندگان در دو مورد اهانت به کنگره آمریکا مجرم شناخته شد.

بر اساس اعلام کمیته تحقیقات شش ژانویه، بنن در روزی که نهایتا به حمله هواداران ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا به کنگره آمریکا ختم شد، دست‌کم دو مرتبه با او صحبت کرد.

بنن در طراحی رویکرد ترامپ با عنوان "اول آمریکا" نقشی اساسی داشت. این مشاور سابق ترامپ، به عنوان یکی از منتقدان سرخت دولت بایدن، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا به شمار می‌رود./ ایسنا


ت ت
کدخبر: 116504 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها