وضعیت اسفناک مدارس آمریکا فریاد این چهره را درآورد

عضو جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا گفت که این حزب باید از فرمانداران و اعضای هیئت مدیره مدارسی حمایت کنند که تلاش می‌کنند تا نهادهای آموزشی آمریکا را از تبدیل شدن به «منجلاب شستشوی ذهنی با عقاید مارکسیستی» محافظت کنند.

وضعیت اسفناک مدارس آمریکا فریاد این چهره را درآورد

به گزارش مُنیبان، مارک روبیو، عضو جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا گفت که این حزب باید از فرمانداران و اعضای هیئت مدیره مدارسی حمایت کنند که تلاش می‌کنند تا نهادهای آموزشی آمریکا را از تبدیل شدن به «منجلاب شستشوی ذهنی با عقاید مارکسیستی» محافظت کنند.

او در مقاله‌ای که در یک مجله محافظه کار آمریکایی چاپ شد، نوشت: برساخت‌های خطرناک آکادمیک مانند نظریه انتقادی نژاد یا نظریه افراطی جنسیت را با اجبار به دانش‌آموزان مقطع دبستان تدریس می‌کنند.

نظریه انتقادی نژاد از دهه ۸۰ میلادی مطرح شد و امروز در بسیاری از مدارس، دانشگاه‌ها و محیط‌های کار آمریکا تدریس می‌شود. این نظریه بیان می‌کند که امتیازات نسبی افراد بر اساس رنگ پوست، جنسیت و دیگر ویژگی‌های شخصیتی تثبیت شده، تعیین می‌شود.

مخالفان این نظریه می‌گویند این ایده رنگین‌پوستان را در مقابل سفید پوستان قرار داده و در نهایت منجر به تبعیض علیه سفیدپوستان می‌شود.

تاکنون ۱۷ ایالت آمریکا تدریس نظریه انتقادی نژاد را ممنوع کرده‌اند./ ایسنا

ت ت
کدخبر: 131275 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها