آمریکا رهبری لبنان را برعهده می‌گیرد؟

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری درباره پرونده لبنان گفت: بارها تاکید کرده‌ایم که تعیین رئیس‌جمهور بعدی بر اساس خواسته‌های لبنانی‌ها بر عهده پارلمان این کشور است و آنها همچنان با چالش‌ها و بحران‌های بزرگی مواجه هستند.

آمریکا رهبری لبنان را برعهده می‌گیرد؟

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری درباره پرونده لبنان گفت: بارها تاکید کرده‌ایم که تعیین رئیس‌جمهور بعدی بر اساس خواسته‌های لبنانی‌ها بر عهده پارلمان این کشور است و آنها همچنان با چالش‌ها و بحران‌های بزرگی مواجه هستند.

وی از رهبران لبنان خواست تا سریعا رئیس جمهور را انتخاب کنند و سپس دولت تشکیل دهند و گفت: مردم لبنان شایسته رهبری سیاسی هستند که منافع کشور را در اولویت قرار دهد و دولتی که قادر و مایل به انجام اصلاحات باشد.

پرایس گفت، لبنان به دولتی نیاز دارد که پاسخگوی مردمش باشد و در موقعیتی قرار گیرد که منافع این کشور را در تصمیم‌گیری‌ها در اولویت قرار دهد، از جمله تصمیماتی که به جامعه بین‌المللی، موسسات مالی بین‌المللی و سایرین اجازه می‌دهد تا در موقعیت حمایت از مردم لبنان باقی بمانند.

وی در مورد پرونده انرژی نیز گفت: این پرونده نیاز به راه‌حل بلندمدت در توافق‌نامه‌های گازی منطقه‌ای پیشنهادی با مصر و اردن دارد و اجرای توافق‌ها به تأمین مالی بانک جهانی بستگی دارد که از دولت لبنان خواسته تعدادی اصلاحات انجام دهد.

پرایس در مورد تحریم‌ها هم گفت، وزارت امور خارجه و خزانه‌داری آمریکا جزئیات را برای ارزیابی و رسیدگی به هرگونه نگرانی احتمالی درباره تحریم‌ها بررسی خواهند کرد، اما ابتدا اقداماتی هستند از جمله تشکیل دولت که باید انجام شوند.

لبنان از سال ۲۰۱۹ دچار بحران اقتصادی و اجتماعی و سیاسی پیچیده‌ای شده است و با پایان دوره ریاست جمهوری میشل عون در ۳۰ اکتبر ۲۰۲۰، نتوانسته رئیس جمهور جدیدی برای کشور انتخاب کند./ ایسنا


ت ت
کدخبر: 131775 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها