انگلیس بیانیه داد

دولت انگلیس اعلام کرد، وزرای دادگستری از سراسر جهان در لندن گرد هم می‌آیند تا حمایت‌های ارائه شده از دادگاه کیفری بین‌المللی را در تحقیقاتش درباره «جنایات جنگی» مطرح شده در اوکراین افزایش دهند.

انگلیس بیانیه داد

به گزارش مُنیبان، دولت انگلیس اعلام کرد، وزرای دادگستری از سراسر جهان در لندن گرد هم می‌آیند تا حمایت‌های ارائه شده از دادگاه کیفری بین‌المللی را در تحقیقاتش درباره «جنایات جنگی» مطرح شده در اوکراین افزایش دهند.

در بیانیه دولت انگلیس آمده که این نشست که قرار است در مارس ۲۰۲۳ و به میزبانی دومینیک راب، وزیر دادگستری انگیس و "دیلان یسیلگز-زگریوس"، همتای دانمارکی وی برگزار شود با حضور "کریم خان"، دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی انجام خواهد شد.

کریم خان سال گذشته میلادی تحقیقاتی را درباره ارتکاب احتمالی جرایم جنگی در اوکراین انجام داد.

کارشناسان حقوقی نیز می‌گویند، صلاحیت دادگاه در مورد حمله تنها شامل کشورهای عضو و کشورهایی می‌شود که با صلاحیت آن موافقت کرده‌اند، مانند اوکراین اما نه روسیه؛ مسکو این دادگاه را به رسمیت نمی‌شناسد.

در این میان، وزیر دادگستری دانمارک نیز گفته است: برای ما کاملا این امر مشهود است که این جرایم بی‌مجازات نمی‌مانند. تصاویر و گزارش‌هایی که از اوکراین منتشر می‌شود، وحشتناک هستند.

دومینیک راب که همچنین معاون نخست وزیر انگلیس است، گفت: یکسال پس از حمله روسیه به اوکراین، جامعه بین‌الملل باید حمایت قوی خود را از دیوان کیفری بین‌الملل انجام دهد تا جرایم جنگی را بتوان در این دیوان مورد بررسی قرار داد و مسئولان و مسببان این اقدامات استبدادی که ما شاهدش هستیم، محاکمه شوند.

دولت لندن همچنین در بیانیه خود آورده است، این نشست همچنین به دنبال افزایش کمک مالی جهانی و حمایت از دیوان کیفری بین‌الملل و هماهنگی اقدامات برای تضمین این مساله است که تمامی ضرورت‌ها برای انجام تحقیقات و پیگردها علیه مسئولان این جنایات صورت گیرد.

روسیه هدف قرار دادن غیرنظامیان و سایر جرایم جنگی را رد می‌کند اما اوکراین و غرب می‌گویند، مسکو هیچ توجیهی برای آنچه آنها می‌گویند «یک جنگ اشغالی به سبک امپریالیستی» است، ندارد.

انگلیس حامی سرسخت اوکراین است و تاکنون ۲.۳ میلیارد پوند به کی‌یف کمک نظامی داشته است./ ایسنا

ت ت
کدخبر: 132211 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها