مصر دعوتنامه فرستاد؟

سخنگوی وزارت خارجه مصر در گفت‌وگوی تلویزیونی تأکید کرد که در سفر «سامح شکری» وزیر خارجه مصر به دمشق و دیدار وی با «بشار اسد» موضوع سفر رئیس جمهوری سوریه به قاهره مطرح نشده اما «بی‌تردید در حوزه دیپلماتیک هر احتمالی مطرح است».

مصر دعوتنامه فرستاد؟

به گزارش منیبان از پایگاه خبری مصری «الشروق»، احمد ابوزید، سخنگوی وزارت خارجه مصر در گفت‌وگوی تلویزیونی تأکید کرد که در سفر «سامح شکری» وزیر خارجه مصر به دمشق و دیدار وی با «بشار اسد» موضوع سفر رئیس جمهوری سوریه به قاهره مطرح نشده اما «بی‌تردید در حوزه دیپلماتیک هر احتمالی مطرح است».

وی گفت که در دیدار وزیر خارجه مصر با رئیس جمهوری سوریه روابط تاریخی دو کشور بررسی شد و شکری به صراحت مواضع مصر درباره تحولات سوریه از آغاز بحران در این کشور را توضیح داد و تأکید کرد که مصر مدافع سوریه و وحدت آن و مدافع ملت سوریه در برابر چالش‌ها و تروریسم است.

سامح شکری وزیر خارجه مصر روز دوشنبه برای ابراز همدردی در حادثه زمین‌لرزه ویرانگر ۶ فوریه، به دمشق و آنکارا سفر کرد.

سخنگوی وزارت خارجه مصر افزود که این کشور تاکنون ۱۵۰۰ تُن کمک‌های انسان دوستانه به سوریه و ۱۲۰۰ تُن به ترکیه ارسال کرده است.

احمد ابوزید همچنین گفت: مصر و ترکیه مایل هستند روابط خود را به روند عادی بازگردانند. این اقدام از طریق ارتباط میان نمایندگان دو کشور و مشخص کردن چارچوب‌ها صورت می‌گیرد. این چارچوب‌ها براساس احترام به دیدگاه‌ها و عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورها است. تمایلی برای ازسرگیری روابط میان دو کشور وجود دارد. ما به صورت واضح طرح خود را برای ازسرگیری روابط به شکلی که منافع دو کشور را محقق کند، مطرح خواهیم کرد.

وی به دیدار عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در موندیال ۲۰۲۲ قطر اشاره و تأکید کرد: دو طرف در این دیدار با مشخص کردن چارچوب‌ها توافق کردند. مصر از زمان وقوع زلزله سوریه و ترکیه کمک‌هایی را برای دو کشور ارسال کرد. ما ۵۰۰ تن کمک برای دمشق و ۱۲۰۰ تن کمک برای آنکارا فرستادیم./ ایسنا


ت ت
کدخبر: 141975 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها