کرونا مانع سفر ماکرون به مالی شد

پس از آنکه فرانسه اقدامات جدیدی برای مقابله با کرونا معرفی کرد، رئیس جمهوری این کشور سفر خود را به کشور مالی برای دیدار با رئیس دولت انتقالی آن، لغو کرد.

کرونا مانع سفر ماکرون به مالی شد

به گزارش منیبان، از وبسایت شبکه خبری فرانس ۲۴، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، قرار بود در روز دوشنبه با آسیمی گویتا، رئیس دولت انتقالی کشور مالی دیدار کند؛ گویتا در ماه ژوئن و پس از رهبری دومین کودتای این کشور در یک سال گذشته، به قدرت رسید.

همچنین قرار بود ماکرون در این سفر، به مناسبت کریسمس، با نظامیان فرانسوی مستقر در کشور مالی دیدار کند. نیروهای فرانسه برای مقابله با شبه‌نظامیان در مالی مستقر شده‌اند.

همزمان با درگیری فرانسه با موج پنجم کرونا، دفتر ماکرون در بیانیه‌ای، حفاظت از نیروهای نظامی این کشور در مالی در برابر کرونا را یکی از دلایل لغو این سفر خوانده و در ادامه اعلام کرد: این تصمیم با هدف انسجام میان اقدامات مقابله‌ای در سطح ملی و دستور کار بین‌المللی رئیس‌ جمهوری اتخاذ شد.

این سفر در برهه‌ای برنامه‌ریزی شده بود که روابط فرانسه و مالی پر تنش است.

فرانسه همزمان با خارج کردن نیروهای خود از مالی، نگران استقرار احتمالی "مزدوران روسیه" در این کشور آفریقایی است.

ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه نیز اعلام کرد که سفرش به اردن برای بازدید از اردوگاه نظامی فرانسه در این کشور را که قرار بود در ۳۱ دسامبر و یکم ژانویه صورت بپذیرد، لغو کرده است.


ت ت
کدخبر: 54828 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها