وزیر خارجه سوریه:

ترکیه به دنبال ویرانی کشور ماست

وزیر خارجه سوریه گفت: مصلحت و منفعت دولت ترکیه ویرانی و بی ثباتی کشور ماست و همچنان در مسیر آستانه و توافق سوشی سنگ اندازی می‌کند. ترکیه هیچ آینده‌ای در سرزمین ما ندارد.

ترکیه به دنبال ویرانی کشور ماست

به گزارش مُنیبان، فیصل مقداد روز دوشنبه در گفت‌ و گوی اختصاصی با شبکه الاخباریه سوریه گفت: مصلحت و منفعت دولت ترکیه ویرانی و بی ثباتی کشور ماست و همچنان در مسیر آستانه و توافق سوشی سنگ اندازی می‌کند. ترکیه هیچ آینده‌ای در سرزمین ما ندارد.

وزیر خارجه سوریه افزود: دوست و دشمن پایداری، مقاومت و دستاوردهای بزرگی را که سوریه کسب کرده، اعتراف کرده‌اند.

وی ادامه داد: نیروهای قسد (نیروهای دموکراتیک سوریه) نباید روی آمریکا حساب باز کنند؛ چرا که آمریکای اشغالگر از آنها سوء استفاده می‌کند و بعد آنها را [مانند] آب دهان بیرون می‌اندازد. هیچ طرح و پروژه جدایی طلبانه‌ای در سوریه انجام نخواهد شد.

مقداد هدف از تحریم‌های آمریکا را هدف‌های پست و غیر انسانی علیه ملت‌ها دانست و اظهار داشت: هدف تحریم و محاصره اقتصادی، فقیر کردن ملت‌هاست.

وزیر خارجه سوریه یادآور شد: حدود ۵۷ هزار شهروند، در اردوگاه الهول حضور دارند که حدود ۳۰ هزار نفر از آنان، زنان و کودکان هستند. باید اردوگاه الهول و سایر اردوگاه‌های غیر انسانی بسته شوند.

وی تاکید کرد: دولت سوریه همه نوع کمک و حمایت به کسانی که تمایل دارند که به میهن بازگردند، ارائه می‌کند. غرب نمی‌خواهد که آوارگان بازگردند بلکه پول می‌دهد تا آنها در ارودگاه‌ها باقی بمانند.

مقداد اضافه کرد: دشمن اسرائیلی بخشی از جنگ علیه سوریه و حمایت از تروریسم است و تجاوزات اسرائیل به سوریه، مجرمانه و بر خلاف همه قطعنامه‌های آتش بس است.

وزیر خارجه سوریه در پایان گفت: بیش از ۱۴ سفارتخانه عربی را در دمشق داریم و برخی دیگر نیز اکنون می‌خواهند که به سمت ما بازگردند. برای ما روابط دو جانبه با کشورهای عربی اهمیت دارد که به صورت خوبی پیشرفت داشته است.

ت ت
کدخبر: 56921 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها