گزارش گاردین از برده‌داری نوین در آمریکا

روزنامه گاردین انگلیس گزارش کرد، یافته‌های یک تحقیق چند ساله وجود مشکل مزمن "برده‌داری نوین" در صنعت کشاورزی آمریکا را فاش ساخته و نشان داده که چطور مردم از کشورهای آمریکای مرکزی به آمریکا قاچاق و به عنوان کارگران قراردادی مزرعه زندانی می‌شدند.

گزارش گاردین از برده‌داری نوین در آمریکا

به گزارش مُنیبان، در این گزارش آمده است که تحقیقات مذکور درباره یک عملیات گسترده قاچاق انسان و قاچاق نیروی کار در جنوب ایالت جورجیا که تا ایالت‌های فلوریدا و تگزاس نیز امتداد یافته، صورت گرفته و منجر به صدور کیفرخواست در ماه اکتبر علیه بالغ بر ۱۲ متهم از بابت اتهام دسیسه‌چینی فدرال شد.

طبق این کیفرخواست، حداقل دو کارگر در نتیجه شرایط سخت زندگی و کار، جان خود را از دست داده‌اند و یک کارگر دیگر بارها مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است.

در این گزارش آمده است: "کارگران مزارع در آمریکا، به ویژه کارگران مهاجر به طور مرتب هدف سواستفاده‌هایی شامل موارد مکرر آزار و اذیت و تجاوز جنسی، سرقت دستمزد و مسائل ایمنی نظیر جراحات، مرگ در حین کار، و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی خطرناک قرار می‌گیرند."

بر اساس این گزارش، آن‌ها از ساز و کارهای حمایتی کمی برخوردارند، در حالی که مشمول قانون ملی روابط کار مصوب ۱۹۳۵ و قانون استانداردهای کار منصفانه ۱۹۳۸ آمریکا نمی‌شوند.

به نوشته خبرگزاری شینهوا، دنیل کاستا، مدیر حوزه پژوهش سیاسی و حقوق مهاجرت در انستیتوی سیاستگذاری اقتصادی آمریکا، ضعف شدید در اجرای قانون کار در صنعت کشاورزی آمریکا عامل اصلی وقوع سواستفاده‌های گسترده علیه کارگران است.


ت ت
کدخبر: 57065 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها