رهبر لهستان اعتراف کرد

قدرتمندترین سیاستمدار لهستان اعتراف کرد که کشورش جاسوس‌افزار پیشرفته‌ای را از شرکت اسرائیلی "ان. اس. او" خریداری کرده است، اما استفاده از آن برای هدف قرار دادن رقبای سیاسی‌اش را تکذیب کرد.

رهبر لهستان اعتراف کرد

به گزارش منیبان از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یاروسلاو کاچینسکی، رهبر حزب حاکم لهستان با نام "قانون و عدالت" و معاون نخست‌وزیر این کشور در مصاحبه‌ای گفت که جاسوس‌افزار پگاسوس اکنون توسط سرویس‌های سری بسیاری از کشورها برای مقابله با جرم و فساد استفاده می‌شود.

او اشاره کرد که فناوری پگاسوس نسبت به سامانه‌های نظارتی گذشته، پیشرفته‌تر است و می‌تواند پیام‌های رمزگذاری شده را هم رمزگشایی کند.

کاچینسکی گفت: اگر سرویس‌های لهستان چنین ابزاری را در اختیار نداشتند، بد بود.

این مصاحبه پس از گزارش‌های اختصاصی آسوشیتدپرس صورت گرفت؛ گزارش‌هایی که در آن یک گروه دیده‌بان سایبری به نام "سیتیزن لب" در دانشگاه تورنتو دریافت که سه تن ازمنتقدان دولت لهستان به وسیله جاسوس‌افزار پگاسوس هک شده‌اند.

روز پنجشنبه، سازمان عفو بین‌الملل به صورت مستقل یافته‌های "سیتیزن لب" را تایید و اعلام کرد که سناتور "کشیشتوف بریزا" به عنوان نماینده اپوزیسیون، به صورت مکرر در جریان رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۹ لهستان علیه حزب حاکم، هک و پیامک‌های او برای بدنام کردنش توسط تلویزون دولتی لهستان پخش شده بود. در آن انتخابات، حزب پوپولیست حاکم با برتری اندکی پیروز شد.

بریزا اکنون می‌گوید که انتخابات عادلانه نبوده است چرا که حزب حاکم، به برنامه‌ها و تفکرات تاکتیکی کمپین انتخاباتی او دسترسی داشته است.


ت ت
کدخبر: 59062 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها