روسیه با اوکراین همصدا می‌شود؟

وزرای دارایی کشورهای عضو گروه بیست قرار است هفته آینده در واشنگتن گرد هم آیند. این نخستین گردهمایی اعضای گروه بیست پس از جنگ اوکراین است.

روسیه با اوکراین همصدا می‌شود؟

به گزارش مُنیبان، وزرای دارایی کشورهای عضو گروه بیست قرار است هفته آینده در واشنگتن گرد هم آیند. این نخستین گردهمایی اعضای گروه بیست پس از جنگ اوکراین است.

روسیه نیز عضو این گروه است – که این موضوع دشوار را مطرح می کند که چگونه با کشور متخاصم در اجلاس های بین المللی برخورد شود؟ آیا گروه ۲۰ می تواند تاب بیاورد که وزیر دارایی روسیه در کنار همکارانش پشت میز بنشیند یا حداقل به گونه ای عمل کند که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است؟

پیامدهای اقتصادی جنگ در اوکراین – افزایش سرسام‌آور نرخ‌های تورم، تحریم‌های شدید و بحران انرژی – وزرای دارایی را در پایتخت آمریکا به شدت درگیر و مشغول خواهد کرد.

آنها در حاشیه این نشست ، جلسه ای نیز با صندوق بین المللی پول و بانک جهانی برگزار می کنند، رایزنی که در آن احتمالاً موضوع تأثیر شرایط کنونی بر عرضه مواد غذایی در کشورهای در حال توسعه ، محوریت خواهد داشت.

معمولاً گروه ۲۰ پس از چنین نشست هایی یکصدا صحبت می کنند، اما آیا این امکان وجود دارد که در واشنگتن کشوری که این همه رنج را به بار آورده نیز حرفی برای گفتن داشته باشد؟

وزرای دارایی گروه ۲۰ به تازگی اعلام کردند که می خواهند به رصد خطرات ناشی از تنش های ژئوپلیتیکی ادامه دهند.

ت ت
کدخبر: 78241 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها