کنایه سنگین عمران خان؛ وارداتی هستید

عمران خان در جریان راهپیمایی حامیانش در اسلام آباد گفت: پاکستان دولت وارداتی را قبول نمی‌کند.

کنایه سنگین عمران خان؛ وارداتی هستید

به گزارش مُنیبان از پایگاه خبری بیزنس استاندارد، این راهپیمایی و تجمع با حضور عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان در اسلام آباد در میانه اوضاع بد اقتصادی برگزار شد.

عمران خان روز جمعه و پیش از برگزاری این گردهم آیی بزرگ در توئیتی نوشت: روز شنبه یک جلسه تاریخی در اسلام آباد علیه دولت وارداتی که مردم ما را تحت فشار اقصادی قرار داده، برگزار می‌شود.

وی در توئیت دیگری نوشته بود: به جای خرید نفت ارزانتر از روسیه، دولت وارداتی که توسط توطئه تغییر رژیم ایالات متحده در کشور برقرار شده است، همچنان بار غیرقابل تحملی را بر دوش مردم وارد می‌کند.

عمران خان پس از شکست در رای عدم اعتماد پارلمان پاکستان از قدرت برکنار شد و خودش این اقدام را بخشی از توطئه به رهبری آمریکا می‌داند که چون سیاستگذاری خارجی مستقل داشته هدف این توطئه قرار گرفته است.

همچنین این راهپیمایی و گردهم آیی در حالی برگزار شده که پاکستان در آستانه فروپاشی اقتصادی قرار دارد. دولت شهباز شریف روز جمعه اعلام کرد که هزینه‌های حامل‌های انرژی در سه یا چهار ماه آتی به دلیل سیاست‌های عمران خان همچنان روند افزایشی خواهد داشت.

دو تن از وزرای انرژی پاکستان "خرم دستگیر" و "مصدق مالک" نیز به خبرنگاران در اسلام آباد گفتند، روند نزولی قیمت حامل‌های انرژی تا پیش از نوامبر یا دسامبر ۲۰۲۲ کلید نمی‌خورد.

 آنها گفتند که دولت سابق پاکستان به رهبری حزب تحریک انصاف پاکستان به نوعی با این افزایش قیمت‌ها گره خورده و خروج از این باتلاق پیش از ایجاد اصلاحات امکان پذیر نیست.

به گفته دولت شهباز شریف، دولت عمران خان واردات نفت کوره، گاز مایع و ذغال سنگ را در زمانیکه قمیت آنها در پایین‌ترین حد خود بود و وام دهندگان بین‌المللی وام‌های ارزانتر می‌دادند تا تاثیرات ناشی از پاندمی کرونا را بهبود ببخشند و کم کنند، مدیریت نکرد.


ت ت
کدخبر: 94155 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها