دست رد کشورهای اروپایی بر سینه اسرائیل

۹ کشور اروپایی مخالفت خود را با ادعاهای رژیم صهیونیستی علیه نهادهای غیردولتی فلسطین اعلام و تأکید کردند که به همکاری با این نهادها ادامه می‌دهند.

دست رد کشورهای اروپایی بر سینه اسرائیل

به گزارش مُنیبان از شبکه خبری روسیا الیوم، در بیانیه صادره از سوی بلژیک، دانمارک، فرانسه، آلمان، ایرلند، ایتالیا، هلند، اسپانیا و سوئد آمده است: باید همواره با اتهامات تروریسم یا ارتباط با گروه‌های تروریستی با جدیت برخورد کرد. ما اطلاعات محکم و مستدلی از سوی اسرائیل دریافت نکرده‌ایم که براساس آن سیاست‌هایمان را در قبال شش نهاد فلسطینی تغییر دهیم که اسرائیل آن‌ها را در لیست سازمان‌های "تروریستی" قرار داده است. اگر اسناد و مدارک موثق به ما ارائه شود در این صورت سیاستمان را تغییر می‌دهیم.

در این بیانیه آمده است: در نبود این اسناد و مدارک ما به همکاری خود با جامعه مدنی فلسطین ادامه می‌دهیم و از آن حمایت می‌کنیم. وجود یک جامعه مدنی آزاد و قوی برای تبلیغ ارزش‌های دموکراسی و راهکار تشکیل دو کشور لازم است.

این بیانیه قبل از سفر امروز(چهارشنبه) جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه صادر شده است. وی قرار است با نمایندگان جامعه مدنی فلسطین نیز دیدار کند. هرچند که ممکن است وی با نمایندگان سازمان‌هایی که اسرائیل آن‌ها را در لیست "تروریسم" قرار داده است، دیدار نکند.

رژیم صهیونیستی ماه اکتبر این نهادها را در لیست "تروریسم" قرار داد و اعلام کرد که این نهادها با جبهه مردمی آزادی فلسطین که یک حزب سیاسی و جناح مسلح است و حملات شدیدی را علیه اسرائیلی انجام داده، همکاری می‌کنند.


ت ت
کدخبر: 96382 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها