چین: شلیک می‌کنیم

دولت پکن هشدار داده که اگر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا طبق گزارشات در ماه اوت به تایوان سفر کند، چین "اقدامات قهرآمیزی" انجام خواهد داد.

چین: شلیک می‌کنیم

به گزارش منیبان از فاکس نیوز، دولت پکن هشدار داده که اگر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا طبق گزارشات در ماه اوت به تایوان سفر کند، چین "اقدامات قهرآمیزی" انجام خواهد داد.

 

هو شیجین، سردبیر سابق روزنامه "گلوبال تایمز" چین سفر برنامه‌ریزی شده پلوسی به تایوان را یک "تعرض و تهاجم" دانست و گفت، اگر جنگنده‌های آمریکایی هواپیمای پلوسی به طرف تایوان را اسکورت کنند، چین باید هواپیمای وی را سرنگون کند چرا که این در واقع یک تهاجم است.

 

هو شیجین در ادامه گفت: ارتش خلق چین حق دارد با اقداماتی چون شلیک تیرهای هشدار و انجام اقدامات تاکتیکی برای مانع‌تراشی، هواپیمای پلوسی و جنگنده‌های آمریکایی را از مسیر منحرف کرده و آنها را از سفر به تایوان باز دارد. اگر این اقدامات بی تاثیر بودند، آن گاه باید آنها را سرنگون کنند.

 

این در حالی است که یکی از مقامات دولت آمریکا گفت: این لفاظی‌هایی غیرضروری است و سیاست آمریکا نسبت به تایوان همچنان ثابت است و هیچ تغییری نکرده است.

 

ژنرال مارتین مینرز، یکی از سخنگویان پنتاگون گفت: اظهارنظر درباره سفر احتمالی هر یک از مقامات کنگره درست و مناسب نیست.

 

چین جزیره تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و ارتش چین بارها هواپیماهایی را به این منطقه اعزام کرده تا منطقه دفاع هوایی تایوان را به بوته آزمایش بگذارد.     

 

آمریکا روابط رسمی با تایوان ندارد اما همزمان با اینکه چین تلاش می کند تا تایوان را منزوی و از ورود به نهادهای جهانی منع کند، آمریکا مشارکت خود با این جزیره را افزایش داده است.

 

به گفته منابع آگاه، پلوسی و هیات همراهش همچنین به اندونزی، ژاپن، مالزی و سنگاپور سفر خواهند کرد و مدتی را نیز در مقر فرماندهی هند-اقیانوس آرام آمریکا در هانوی سپری خواهند کرد.

 

تایوان به تهدید شدن از طرف چین عادت دارد. گزارشات رسانه‌های محلی حاکی از آن است که ظاهرا اکثر افراد در تایوان نگران نیستند که سفر احتمالی پلوسی منجر به جنگ شود و حتی اکثرا تردید دارند که اگر پلوسی این سفر را انجام دهد، پکن به لفاظی‌ها و تهدیدات خود عمل کند.   


ت ت
کدخبر: 99958 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها