کرملین درخواست آمریکا را بررسی می‌کند!+جزییات

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت که کاخ کرملین دعوت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از ولادیمیر پوتین برای شرکت در اجلاس جهانی اقلیمی را بررسی می کند.

کرملین درخواست آمریکا را بررسی می‌کند!+جزییات

به گزارش منیبان، پسکوف روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: مساله شرکت رئیس جمهوری روسیه در اجلاس وبیناری مقابله با تغییرات اقلیمی بررسی می شود. 

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه موضوع (تغییرات اقلیمی) موضوع بسیار مهمی است و اگر دعوت بایدن از پوتین از کانال های رسمی دریافت شده باشد، به شیوه معمول بررسی خواهد شد. 

وی در همین حال خاطرنشان کرد که هنوز نمی داند که دعوت آمریکا از پوتین برای شرکت در اجلاس جهانی اقلیمی دریافت شده است یا خیر و وزارت امور خارجه روسیه مسئول این امر است. 

اجلاس وبیناری تغییرات جهانی اقلیمی روزهای ۲۲ و ۲۳ ماه آوریل برگزار می شود و آمریکا آن را برگزار خواهد کرد. 

به گزارش رسانه های روسی، جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا به تازگی به خبرنگاران گفت که هنوز درباره این اجلاس با رهبران چین و روسیه صحبت نکرده است اما آنها می‌دانند که به اجلاس دعوت شده‌اند. 

بر اساس این گزارش ها، شی جی پینگ و ولادیمیر پوتین در میان ۴۰ رهبر جهان هستند که برای شرکت در اجلاس جهانی روز زمین دعوت شده اند.

مقدمات اجلاس سران روسیه فرانسه و آلمان فراهم می شود.

پسکوف در ادامه گفت که مسکو با برلین و پاریس مقدمات اجلاس سران این سه کشور را فراهم می کند و در زمان حاضر مسائل مربوط به برگزاری این اجلاس مورد توافق قرار می گیرد. 

وی با بیان اینکه در این اجلاس وبیناری ولادیمیر پوتین، آنگلا مرکل و امانوئل مکرون شرکت می کنند، افزود: هر زمان نتایج توافق درباره این اجلاس مشخص شد ما به خبرنگاران اطلاع می دهیم.

سخنگوی پوتین خاطرنشان کرد که این اجلاس وبیناری در فرمت اجلاس چهارجانبه نورماندی (برای بررسی مساله اوکراین) برگزار نمی شود بلکه در اجلاس موضوعات دیگر (غیر از مساله اوکراین) مطرح و بررسی خواهد شد. 

روسیه نگران اوضاع میانمار است 

پسکوف در ادامه نشست خبری گفت که روسیه بشدت نگران افزایش شمار قربانیان در زدو خوردها در میانمار است و اوضاع این کشور را بدقت پیگیری می کند. 

وی یادآوری کرد که روسیه و میانمار روابط دیرینه و سازنده دارند و در عرصه دوجانبه با یکدیگر همکاری می کنند. 

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت که این وضع به معنی تایید رویدادهای غمبار در میانمار نیست. 

گزارش‌ها از میانمار حاکی است دیروز (یکشنبه) دست‌کم ۱۱۴ تن در  ادامه اعتراضات مردم میانمار به کودتای نظامی در این کشور کشته شدند.

به گزارش رویترز، شاهدان عینی گفته‌اند که مردم در مراسم تشییع جنازه این افراد شرکت کرده بودند که نیروهای امنیتی به سوی آنها تیراندازی کردند. بر اساس این گزارش، شرکت کنندگان در مراسم تشییع جنازه در حال خواندن شعرهای انقلابی بودند که نیروهای امنیتی به سوی آنها تیراندازی کردند.

یک ماه و نیم از کودتای اول فوریه (۱۳ بهمن) در میانمار می گذرد و جنبش اعتراضی سراسری در شهرهای مختلف این کشور ۵۴ میلیون نفری همچنان ادامه دارد و به فلج شدن اقتصاد و فعالیتهای دولتی منجر شده است.

در روزهای آغازین این هفته سرکوب اعتراض ها در میانمار شدت گرفته است و سربازان ارتش و نیروهای پلیس میانمار روز یکشنبه دستکم ۵۱ تن از معترضان به کودتای نظامی در این کشور جنوب آسیا را به قتل رساندند.

ادامه اعتراض ها و سرکوب ها در حالی است که ساماندهی تظاهرات و همچنین پوشش تصویری اعتراض ها توسط شهروند-خبرنگاران به علت قطع اینترنت موبایل دشوار شده، هر چند هنوز ارتباط اینترنتی از طریق غیرموبایل امکان پذیر است. قطع خدمات اینترنت موجب به تاخیر افتادن جلسه استماع برای محاکمه "آنگ سان سوچی" رئیس برکنار شده دولت شد که قرار بود از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شود.

ت ت
کدخبر: 10843 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها