روسیه:

غرب اجازه عرضه اسپوتنیک وی را نمی دهد

«الکساندر گینتسبورگ» رئیس مرکز ویروس شناسی گاملیا روسیه (سازنده اسپوتنیک وی) اعلام کرد: اتحادیه اروپا بخاطر رقابت اجازه ورود واکسن اسیپوتنیک وی به کشورهای اروپایی را نمی دهد.

غرب اجازه عرضه اسپوتنیک وی را نمی دهد

به گزارش منیبان، گینتسبورگ روز دوشنبه به خبرگزاری ریانووستی گفت: اتحادیه اروپا در دادن اجازه ورود واکسن روسی اسپوتنیک وی  به بازار اروپایی عجله نمی کند زیرا از توانایی بالای این واکسن برای رقابت با واکسن هایی که در اروپا عرضه می شود نگران است.

وی افزود: مسوولان اتحادیه اروپا می ترسند که با ورود واکسن اسپوتنیک وی به بازار اروپا، سطح تقاضا برای آن به شدت افزایش بیابد.  

قبلا مقامهای روسی اعلام کرده بودند که مدارک برای ثبت واکسن اسپوتنیک وی را در ماه ژانویه به اتحادیه اروپا ارائه کرده بودند اما تاکنون اقدامی در این مورد صورت نگرفته است.

برخی از کشورهای اروپایی از جمله اتریش به صورت انفرادی و خارج از چارچوب اتحادیه اروپا برای خرید واکسن اسپوتنیک وی از روسیه اقدام کرده اند.

واکسن اسپوتنیک وی شرکت روس گاملیا گرچه مدت‌ها با سوء ظن و احتیاط برخی از کشورها روبرو بود ولی پس از آنکه نشریه علمی معتبر لنست با درج مقاله‌ای مهر تائید بر کارایی ۹۱ درصدی و ایمنی آن زد با استقبال کشورهای بیشتری روبرو شده است.

پس از آنکه توزیع جهانی این محصول در اواخر سال ۲۰۲۰میلادی آغاز شد، تاکنون نزدیک به ۶۰ کشور مجوز کاربرد اضطراری نخستین واکسن کرونای روسیه و جهان را صادر کرده و بیش از یک میلیارد دوز آن سفارش داده شده است. قیمت به نسبت ارزان این واکسن و امکان نگهداری طولانی مدت در یخچال از دیگر جاذبه‌های این واکسن به شمار می‌رود.


ت ت
کدخبر: 12451 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها