اولیانوف نسبت به امتناع آمریکا از مذاکرات واکنش نشان داد

نماینده روسیه در وین نوشت: باتوجه به امتناع ایالات متحده از ادامه مذاکرات بر سر احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خطر تشدید اوضاع افزایش می‌یابد.

اولیانوف نسبت به امتناع آمریکا از مذاکرات واکنش نشان داد

به گزارش منیبان، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، امروز در یک کنفرانس خبری به اظهارات اخیر مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه برجام در دستور کار این کشور نیست و در حال حاضر در اولویت برنامه‌های دولت قرار ندارد، واکنش نشان داد.

وی گفت که باتوجه به امتناع ایالات متحده از ادامه مذاکرات بر سر احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خطر تشدید اوضاع افزایش می‌یابد.

اولیانوف در ادامه این رویکرد آمریکا را غیر مسئولانه توصیف و تصریح کرد: اگر مذاکرات به شکلی مثبت تکمیل نشود در آن صورت خطر تشدید اوضاع به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت که می‌تواند منجر به بروز یک فاجعه شود.

این دیپلمات روس همچنین در واکنش به ویدئوی جو بایدن رئیس جمهور ‌آمریکا که در آن تائید می‌کند برجام مرده است، توئیتی منتشر کرد و نوشت: اگر این درست باشد، بسیاری از طرف ها ممکن است دچار مشکل شوند - ایران، آمریکا، اسرائیل، امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین عدم اشاعه هسته‌ای. برجام ضروری است، درحالی‌که بایدن در ویدئویی که به تازگی منتشر شده، مذاکرات ایران را مرده اعلام می‌کند.

 

ت ت
کدخبر: 128450 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها