علیرضا پناهیان: نباید ضعف‌های موجود را نادیده گرفت

علیرضا پناهیان گفت: اگر وادادگی دولت قبلی را در مدیریت و اجرا ادامه می‌دادیم الان در کشور قحطی به وجود می‌آمد البته نباید ضعف‌های موجود را هم نادیده گرفت.

علیرضا پناهیان: نباید ضعف‌های موجود را نادیده گرفت

به گزارش منیبان، علیرضا پناهیان، استاد حوزه علمیه در گفت‌وگوی برنامه دوشنبه شب جهان آرا با بیان اینکه رهبری فرموده‌اند باید به مردم امید داد اظهار کرد: دیگر وظیفه ما در رسانه و دیگر بخش‌ها این است که کاری کنیم تا امید مردم زیاد شود نه اینکه خودمان دوباره همین حرف را تکرار کنیم.

وی افزود: رهبری در سخنرانی سالروز ارتحال امام، ادامه خط مردمی‌سازی فرهنگ و اقتصاد و ... را مطرح کردند، بحث اینکه حکمرانی در جمهوری اسلامی تغییر کرده و مردم قدرت بگیرند.

پناهیان با بیان اینکه اقدام شایسته عدالت‌خواهانه این است که جلوی خصوصی‌سازی‌های اشتباه را بگیریم البته بازگشت همه کارخانه‌ها به دولت، باز هم رانت ایجاد می‌کند گفت: اگر امکان جلوگیری از حقوق‌های نجومی را بگیریم، پیشرفت حاصل نخواهد شد.

به گفته او، اگر گفتمان عدالت ادامه پیدا کند به پیشرفت منجر می‌شود ولی اگر صرفا روی جلوگیری از رانت‌خواری تمرکز کنیم، کار ناقص خواهد بود.

وی ادامه داد: عدالت به معنای رسیدن حق به حق‌دار است، وقتی حق را از کسی که حقش نیست بگیریم، نیمی از کار ایجاد شده، نیم دیگرش این است که باید آن را به صاحب حق بدهیم، یعنی مردمی‌سازی اقتصاد، یعنی اینکه اگر جلوی خصوصی‌سازی اشتباه را گرفتیم، نگذاریم دوباره دست دولت بماند.

پناهیان خاطرنشان کرد: گفتمان ناقص عدالت، با پیشرفت تکمیل خواهد شد به عبارتی عدالت‌خواهی فقط اقدام علیه ظلم نیست بلکه باید حق را جایی بگذاریم که دیگر کسی نتواند ظلم کند.

او تصریح کرد: مطالبه‌گری باید برای عدالت‌خواهی کامل باشد، اگر اقتصاد مردمی نشود عدالت کامل نمی‌شود این مطالبه، از جنس ادبیات پیشرفت است و اگر چنین شد، امیدبخش هم هست؛ رهبر معظم انقلاب می‌بینند که امکان پیشرفت وجود دارد، بنابراین ما باید این امکان را پیاده‌ کنیم.

پناهیان با اشاره به اینکه مشکل اصلی ما اگر اقتصاد هم نباشد، فرهنگ، بروکراسی و سیاست‌بازی‌ها در اقتصاد تجلی یافته‌اند گفت: ولی رهبری امیدوارند زیرا قابل حل است، و راهکارش هم مردمی‌سازی اقتصاد است.

منبع: انتخاب


ت ت
کدخبر: 159067 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها